گرانی سیگار با زندگی ما چه خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی،‌ گرانی سیگار نه فقط در ایران که در همه کشورهای جهان می‌تواند باعث بروز تنش‌های اجتماعی و خانوادگی شود.

در کشور ما تعداد زیادی از مردم سیگار می‌کشند و به کشیدن سیگار اعتیاد دارند. آن‌ها هر چقدر هم که سیگار گران شود، سیگارکشیدن را ترک نمی‌کنند. یا همان سیگار گذشته را به قیمت گران‌تر می‌خرند و یا نوع سیگار خود را عوض می‌کنند و سیگاری با کیفیت پایین‌تر را انتخاب می‌کنند.

در هر حال همچنان برای سیگار پول خواهند داد، اما فشار ناشی از گران‌شدن سیگار تاثیرش را بر سبد خانواده‌ها خواهد گذاشت. یعنی پدر یا مادر که نمی‌تواند سیگار خود را ترک کند، برای خرید سیگار حتما از اقلام دیگر زندگی کم خواهد کرد. یعنی ممکن است از خریدن کتاب و نوشت‌افزار برای کودکش کم کند و یا حتی از خرید خوردنی و یا لوازم آرایش برای خودش.

گران‌شدن سیگار تاثیرات مهمی بر اقتصاد کشور گذاشته است

در دوره‌های متعدد تلاطم اقتصادی در ایران، گران‌شدن سیگار تاثیرات مهمی بر اقتصاد کشور گذاشته است. یکی از آن چیزهایی که امروزه در شهرها و روستاهای ما دیده نمی‌شود، همین گران‌شدن به یکباره سیگار است. سیگارهایی که گاه دو برابر و یا بیشتر در فاصله یک روز گران شده‌اند و حتی برخی از برندهای آن نایاب هستند و برای خریدن آن باید تلاش بیشتر و یا پول بیشتری پرداخت کرد.

گران‌شدن سیگار و یا گران‌شدن هر نوع ماده مخدری می‌تواند تاثیرات مخرب دیگری بر جامعه داشته باشد.

پرسش مهم این است؛ آیا گران‌شدن سیگار ممکن است به عوض‌شدن نوع اعتیاد برخی از مردم جامعه بینجامد؟ آیا امکان دارد گران‌شدن سیگار باعث شود که برخی از سیگاری‌ها به‌ویژه در قشر نوجوان و جوان به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی بروند؟ آیا طی ماه گذشته که قیمت سیگار اینقدر رشد کرده و گران شده است، آیا قیمت مواد مخدر هم این رشد را داشته است؟ یا آن‌ها که در کار قاچاق مواد مخدر و یا تولید آن هستند، گرانی سیگار و ارزانی این ماده را به‌عنوان یک بازار خوب برای خود به حساب می‌آورند؟

پایان پیام

کد خبر : 95939 ساعت خبر : 6:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95939
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

یکی از دکه داران می گفت از هر سیگار روزی ۶۰ بسته سیگار می فروختم امام با گران شدن روزی یک بسته هم به زور می فروشم درود بر ایرانو ایرانی ترک کنید و دلان مفت خور را سر جایشان بنشانیم با گران شدن سیگار نود درصد سیگاری ها ترک نمودند خدا را شکر کارخانه دخانیات را به کارخانه کنسرو سازی تغییر کار بری بدهید چون از این به بعد نود درصد سیگاری های جوان ترک نموده اند و ۱۰ درصد هم بخاطر گرانی سیگار همسران خود را بی خرجی گذاشته و طلاق خواهند داد سیگار ۵ هزار تومانی شده ۲۵هزار تومان آخه یه چیز بگو که بگنجه یکی از دکه ها می گفت روزی ۶۰ بسته سیکار فلان مارک می فروختم الان یک بسته هم فروش ندارم با این روش دیگر سیگار قاچاق وارد نخواهد شدمگر ارزان تر از داخل چون کسی خریدار ندارد مرد باشید و ترک کنید و سیگار برای سلامتی انسان بسیار مضر است کسی که واقعآ” مرد باشد ترک میکند سیگار را مرد باشید و دزدان دخانی را سر جایشان بنشانید

سلام مطلبتان درباره ی سیگار بسیار درست و متفکرانه بود مسیله ای که در لابلای گرانیهای کمر شکنی که دین و اعتقادو زندگی و ناموس پرستی و غیرت و شهامت و مردانگی و خیلی چیزهای مهم دیگر را از بین برده گم شد و عده ای شیطان صفت از این نابسامانی بمانند کفتار استفاده کرده و با احتکار تیشه ای مضاعف بر پیکره ی رژیم و انسانیت و شرف میزنند ،احتکار کنندگان سیگار باید شناخته بشوند و به عنوان آشوبگران ضد اسلام محاکمه بشوند.