تیمار و رهاسازی ۲ قطعه بوتیمار و ۱ بهله سارگپه در شهرستان آوج

 ۳ بهله پرنده که توسط دوست‌داران محیط زیست تحویل اداره محیط زیست آوج داده شده بود بعد از تیمار به آغوش طبیعت بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین محسن جلیلوند رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آوج با تایید خبر فوق اظهار کرد: یک بهله پرنده شکاری سارگپه که بدلیل ضعف و بی‌حالی شدید قادر به پرواز نبود توسط افراد دوستدار محیط زیست زنده‌گیری و به مامورین یگان حفاظت اداره شهرستان آوج تحویل داده شد.

جلیلوند در ادامه گفت: ادامه داد: ماموران یگان حفاظت اداره آوج پس از تیمار و حصول اطمینان از وضیعت سلامتی گونه مربوطه آن را در محیطی امن و بکر رهاسازی کردند.

وی همچین گفت: ۲ قطعه بوتیمار نیز توسط یک فرد دیگر به پرسنل اداره شهرستان تحویل داده شده که این پرندگان نیز بعد از تیمار و برگشتن به حالت مناسب فیزیکی در برکه‌های آبی رهاسازی شدند.

درمان و مداوای حیات وحش

جلیلوند رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آوج در پایان گفت: درمان و مداوای حیات وحش یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای بهبود وضعیت جمعیت حیات وحش است که در سال‌های اخیر شهروندان فراوانی گونه‌های جانوری بیمار را جهت درمان به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده اند که بسیاری از گونه‌های مداوا شده در طبیعت رهاسازی شده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 97182 ساعت خبر : 8:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97182
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات