جای خالی سریال کمدی در تلویزیون

این روزها جای یک سریال کمدی در تلویزیون، خالی است.

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: این روزها که مردم برای گذران معیشت خود در فشار هستند، تلویزیون اما بدون توجه به این شرایط، سریال‌هایی را پخش می‌کند که غم و فقدان، تم اصلی آنها است.

نمونه‌اش هم سریال پربیننده «پدر» است که البته بیشتر به دلیل حاشیه‌هایش دیده می‌شود و نه به‌خاطر مضمون‌اش!

راهکار تلویزیون برای حال خوب مردم

صداوسیما به‌عنوان یک رسانه ملی، باید خدمتگزار مردم باشد و در موقعیت‌های حساس، برای بهتر شدن حال مخاطب‌ها قدم بردارد.

بارها از تلویزیون شنیده‌ایم که مردم ایران را به‌عنوان عصبانی‌ترین مردم دنیا معرفی کرده است. آیا صرف اینکه این خبر (فارغ از درست و غلط بودنش)، اطلاع‌رسانی شود کافی است؟

اگر آستانه تحمل مردم پایین آمده است، تلویزیون برای بهبود حال مردم، چه راهکاری دارد؟

سریال پدر و گریه‌هایی که تمامی ندارند

سریال پدر، یکی از همان سریال‌های غم‌زده‌ای است که اگر زاری و شیون را از آن حذف کنند، چیزی باقی نمی‌ماند.

داستان دختری که با مرگ زودهنگام همسر و پدر و مادرش، دچار افسردگی شده و روزبه‌روز هم بر لیست مشکلاتش افزوده می‌شود. آیا این حق مردم است که وقتی حال خودشان خوب نیست، سریالی را تماشا کنند که بیشتر بازیگرانش، لباس عزا تنشان است؟

لزوم نیازسنجی

تلویزیون نباید به احتیاج مردم، بی‌اعتنا باشد. در وضعیت اقتصادی و اجتماعی فعلی، جامعه ما بیش از هر چیز دیگری نیاز به مفری دارد تا بتواند ذره‌ای احساس آرامش را تجربه کند.

مردم حق‌دارند از تلویزیون، کمدی مرغوب و درجه‌یک ببینند. البته به شرطی که اعضای اتاق فکر صداوسیما، همان دغدغه‌ مردم را داشته باشند.

به‌هرحال، این روزها جای یک سریال کمدی در تلویزیون، خالی است و پخش سریال‌هایی مثل «پدر» و «دلدادگان» که با غم و خشونت آمیخته هستند، علاوه بر اینکه حال مردم را خوب نمی‌کند، بلکه روی زخمشان هم نمک می‌پاشد.

فراموش نکنیم که این حجم از سریال‌های غمگین، جامعه را افسرده‌تر می‌کند. ای‌کاش تلویزیون بتواند به موقع، نیازسنجی کند و برنامه‌هایش را هم خوب و درست بسازد.

پایان پیام

کد خبر : 99153 ساعت خبر : 10:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99153
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات