خودکشی در ایلام و تقسیم ناعادلانه ثروت

بحرانی‌ترین استان کشور در مقوله خودکشی در ایلام است که نرخ اقدام به خودکشی آن ۷۱٫۹ بوده است. با این نرخ خودکشی استان ایلام عملاً بالاترین نرخ خودکشی در جهان را دارا است.

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: آمارهایی که هر سال در مورد خودکشی اعلام می‌شوند، خیلی از واقعیت‌های جامعه را روشن می‌کنند.

در حقیقت فقط با همین آمار می‌شود سطح کیفی زندگی در استان‌ها و مناطق کشور را مشخص کرد. برای نمونه، در همه این آمارها استان‌های غرب کشور و استانی مثل سیستان و بلوچستان در صدر قرار دارند.

با ریز شدن در سایر آمارها و تحقیقات اعلام شده مثل نرخ بیکاری، درآمد سرانه و … درمی‌یابیم که رابطه مستقیمی بین آمار خودکشی و رفاه مالی و اجتماعی وجود دارد.

ناامیدی از آینده پیش رو از مهمترین دلایل خودکشی است و بیکاری و تقسیم ناعادلانه منابع مالی کشور زمین‌ساز این ناامیدی هستند.

در آخرین آمار منتشر شده، باز هم بیشترین نرخ خودکشی را استان‌های ایلام، کردستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد دارند و کمترین آمار خودکشی در سال گذشته، مربوط به استان‌های مرکزی کشور و در صدر آنها یزد بوده است و می‌دانیم که این استان‌ها نسبت به دیگر استان‌ها از رفاه اجتماعی و مالی بیشتری برخوردارند.

البته نباید به راحتی از برخی تعصبات و رسومی که هنوز هم در استان‌های غربی وجود دارد به راحتی گذشت.

برخی از این خودکشی‌ها نتیجه فشارها و یا تعصبات کوری است که در مردم نهادینه شده است. شاید به همین خاطر هم دوسوم خودکشی‌ها را زنان انجام می‌دهند. زنانی که در اثر القائات و یا فشارهای خانواده و اطرافیان راهی جز مرگ پیدا نمی‌کنند.

خودکشی در ایلام

حرانی‌ترین استان کشور در مقوله خودکشی در ایلام است که نرخ اقدام به خودکشی آن ۷۱٫۹ بوده که شانزده برابر نرخ کشوری (۴٫۵) است. با این نرخ خودکشی در  استان ایلام عملاً بالاترین نرخ خودکشی در جهان را داراست.

نکته مهم اینجاست که استان ایلام بیشترین درصد جمعیت شهری زیر خط فقر مطلق را داراست.

به علاوه ایلام رتبه سوم بیشترین جمعیت روستایی زیر خط فقر مطلق را در خود جای داده است. با توجه به این آمار، شاید بتوان ادعا کرد که وضعیت اقتصادی در استان ایلام یکی از مهم ترین عللی است که می توان به کمک آن روند خودکشی را تحلیل نمود.

آمار خودکشی در کشور در حال افزوده شدن است و باید به صورت جدی به این موضوع پرداخته شود و تقسیم عادلانه ثروت اولین راه نجات از این بحران است.

پایان پیام

کد خبر : 99194 ساعت خبر : 11:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99194
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات