عیادت از بیمار طراحی لازم دارد

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: در دنیای رو به رشد امروز هر فعالیتی احتیاج به طراحی دارد. شاید فقط طراحی منزل و اتاق کار، برایتان آشنا باشد اما حتی عیادت از بیمار نیز طراحی لازم دارد.

مولانا حکایت معروفی دارد که حتماً داستان آنرا می‌دانید. ناشنوایی می‌خواست به احوالپرسی همسایه بیمارش برود. چون گوشش نمی‌شنید، در ذهنش گفتگویی بین خودش و بیمار طراحی کرد. ادامه داستان را اگر نمی‌دانید سرچ کنید تا ضمن آگاهی از مضمون حکایت، سرانه مطالعه در کشور نیز افزایش یابد.

قصد مولانا از روایت داستان آن بوده‌است که به ما بفهماند در هر کاری حتی عیادت بیمار باید آمادگی داشته‌ باشید و برایش طراحی کنید.

در این گفتار قصد دارم چند نمونه طراحی عیادت از بیمار را برایتان توضیح دهم.

طراحی باستانی

مار در ایران باستان نشانه زندگی و سلامت بوده‌است.

«بیمار» هم به کسی گفته می‌شد که «مار» نداشت!

به این ترتیب یک نمونه باستانی آماده‌سازی برای عیادت بیمار، این است که به جای انواع کمپوتهایی که پر از مواد نگهدارنده و مضر هستند، «مار» ببرید تا بیمار سلامتی‌اش را بدست آورد.

البته در سنگ نبشته‌ها گفته نشده‌است که مار را برای چه باید به بالین بیمار برد. آیا باید بیمار را نیش بزند تا سلامتی‌اش حاصل گردد؟ قبل از اقدام به این طراحی بیشتر تحقیق کنید!

سلبریتی ها
سلبریتی ها

طراحی چند هزار سال بعد از باستان

بیمار را «بیم + آر» در نظر بگیرید. «آر» مخفف «آور» است.

به عبارتی چیزهایی که در فرد، بیم آورده‌است و فرد را بیمار کرده‌است از او دور نمایید. طراحی عیادت شما نیز باید بر مبنای شناسایی چیزهای بیم‌آور بیمار باشد و از آوردن حتی اسم آنها در حضور بیمار به شدت جلوگیری نمایید.

مثلاً بررسی کنید ببینید بیمار به چه دلیل قلبش درد گرفته‌است. آیا بیم نوسانات ارز در بازار را دارد؟

آیا بیم آلودگی آب و هوا را آورده‌است؟ یا بیم حوادث مترقبه و غیرمترقبه گرفته‌است؟ حتی ممکن بیم کهولت سنی داشته باشد.

به عنوان نمونه اگر بیمار بیم آلرژی آورده‌‌است، به هیچ عنوان نباید در طراحی عیادتتان برای بیمار گل ببرید. زیرا گرده‌های گل برای بیمارتان مضر است.

طراحی امروزی

امروزه یکی از نکات مهم در طراحی عیادت بیمار، این است که طراحی باید نوآورانه، بدیع و خلاق باشد. یعنی از طراحی‌های دیگران تقلید نکنید و روشهای جدید خلق نمایید.

مثلاً وقتی می‌بینید همگان، زمان عیادت کمپوت برای بیمار می‌برند، شما آن کار را نکنید. دست خالی بروید! این یعنی خلاقیت. اگر نخواستید دست خالی بروید یک محلول سدیم کلراید در منزل درست کنید و بعنوان سرم ارگانیک و خانگی به بیمار بدهید.

با رشد تکنولوژی طراحی عیادت‌ها روز به روز در حال گسترش است به طوریکه به مرحله‌ای قدم گذاشته‌ایم به نام «هر بیمار، یک طراحی عیادت».

در این شرایط از تلفن همراه خود غافل نشوید چرا که فضای نوآورانه زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

شما از تلفن همراه می‌توانید برای گرفتن انواع عکس‌ها، چه دسته‌جمعی و چه سلفی استفاده کنید. کامنت و استواری و لایو گذاشتن در فضای مجازی نیز از قابلیت‌های دیگر آن است.

بر همین اساس اگر در طراحی عیادت می‌خواهید عکس خویش‌انداز بگیرید باید از قبل دستگاه خویش‌انداز(مونوپاد) خود را شارژ کنید و همراهتان باشد. یا اگر می‌خواهید دسته‌جمعی عکس بگیرید و همه عیادت کنندگان نیز بخواهند در عکس حضور داشته باشند، باید یک نفر را زاپاس داشته باشید که از شما عکس بگیرد.

تلفن همراه یک کاربرد دیگر هم دارد. در شرایطی که بیمار روی تخت، با شما یک خرده حسابی داشته باشد می‌توانید با تلفن همراهتان در دستگاه‌های متصل به بیمار اختلال ایجاد کنید و حسابتان را صاف نمایید.

پایان پیام

کد خبر : 97286 ساعت خبر : 11:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97286
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات