مسئولان فقط قطع کردن برق را بلدند

مسئولان فقط قطع کردن برق را بلدند

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: برق هشت وزارتخانه، دوازده ساختمان مرکزی بانک‌ها و بیست سازمان مرکزی بیمه قطع شد! علت: مصرف زیاد برق. آن هم در دوره‌ای که به دلیل کمبود برق، شاهد قطعی‌های مکرر و مدیریت بار هستیم. زمانی که نیازمند همکاری همه افراد جامعه در محل کار و منزل هستیم تا با کاهش ده درصدی برق، خانه‌ای بی برق نماند. زمانی که هر مسئولی مردم را به همکاری در این زمینه می‌خواند.

اما انتشار این لیست نشان می‌دهد حتی نهادهای دولتی و حاکمیتی هم خودشان را جدی نمی‌گیرند. عجیب‌تر این است که نه نهادهای فرهنگی، نه سازمان محیط زیست، نه وزارتخانه‌ها، نه ادارات گاز و آب و فاضلاب، هیچ‌کدام در این زمینه همکاری نکردند.

سوال اینجاست که وقتی نهادهای دولتی و حاکمیتی حاضر به کاهش مصرف خود نیستند، چرا باید از مردم عادی توقع داشت؟ وقتی این نهادها در چنین شرایطی حاضر به رعایت مصلحت جامعه و کشور نیستند و در ساده‌ترین امور همچون کاهش ده درصدی برق، هیچ قدمی برنمی‌دارند و حتی مصرف خود را افزایش می‌دهند، آیا باید انتظار داشت در اموری که حیطه وظایف آنهاست، کاری از پیش ببرند؟

مسئولان فقط قطع کردن برق را بلدند

با قطعی برق این نهادها، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. پس از چند روز، این نهادها با همان مسئولان و همان تصمیم‌گیرانشان ادامه فعالیت می‌دهند. با این تفاوت که وقت مردمی که کارشان گیر این ادارات شده است، به تعویق می‌افتد. متاسفانه از دید برخی از مسئولان سریع‌ترین و ساده‌ترین راه، بهترین راه است.

به همین دلیل گاهی اوقات می‌شنویم که حتی برق برخی از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هم به علت مصرف زیاد یا نپرداختن بدهی، قطع می‌شود! بدون توجه به آنکه رعایت حال بیماران بشود. آیا واقعا هیچ راه دیگری برای برخورد با مشترکان پرمصرف نیست؟

شاید قطعی برق برای برخی از شرکت‌های خصوصی، شیوه درستی برای تنبیه باشد، اما این راه برای وزارتخانه‌ها و نهادهای بزرگی مردم عادی با آنها سر و کار دارند، جواب نمی‌دهد. چه برسد به یک وزارتخانه که قطعی برق آن، معلوم نیست چه حجمی از کار مملکت را بخواباند.

اگر ضعف قانون است، برطرفش کنید، اگر قانون مشکلی ندارد، خب به درستی اجرایش کنید.

پایان پیام

کد خبر : 97626 ساعت خبر : 10:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97626
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات