ورژن وطنی تاریخ تولد لاکچری رسید

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: معاون بهداشت وزارت بهداشت از دستکاری در تاریخ زایمان‌ها برای داشتن یک تاریخ تولد رند و لاکچری خبر داد که این اقدام میزان بستری نوزاد در NICU و حتی مرگ نوزادان را افزایش می‌دهد.

اول زیرمیزی بدهید

اما همه چیز به همین سادگی نیس، شما قبل از متولد شدن نوزاد لاکچری‌تان باید هزینه زیادی صرف زیرمیزی و تطمیع پزشکتون کنین، پزشکتون با توجه به هفته زایمان شما می‌تونه در این تاریخ دخل و تصرف کننه. باگ اصلی این اتفاق قربانی‌هایی مثل من هستن.

داستان یک قربانی

سه روز زودتر از تاریخ مشخص شده در سونوگرافی آخر به خاطر درد شکمی به بیمارستان رفتم. تاریخ زایمانم ۵ اردیبهشت ۹۲ بود و من ۲ ازدیبهشت ۹۲ به‌خاطر دفع پروتئین که یکی از نشونه‌های زایمان زودرسه در بیمارستان بستری شدم و اما پزشکم از راه دور فقط داروها رو تجویز می‌کرد و حاضر به ویزیتم نشد.

آرام‌بخش‌ها و نفس‌های دردناک

دوسال بعد وقتی ماجرای تاریخ تولدهای خاص برای اولین بار رسانه‌ای شد، تازه فهمیدم که با من مشکل نداشته بلکه با پول زیرمیزی که نداده بودم تا خاص‌ترین روز تقویم رو مال بچه‌ام کنم مشکل داشته. من همه اون شب تا صبح داروهای آرام‌بخش برای دردم گرفتم و نتیجه‌اش شد حساسیت دارویی به کدئین که تا شش ماه بعد از تولد بچه هم خواب و آرامش رو ازم گرفته‌بود و باعث تنگی‌نفس و عوارض وحشتناک دیگری شده‌بود.

فوبیای بازگشت عوارض دارویی

فوبیای برگشتن عوارض اون شب دست از سرم برنمی‌داره. هرجای دیگه دنیا بودیم می‌شد از پزشکی که سزارین برای مریض های ریسک تجویز کرده و در بیمارستان حاضر نیس شکایت کرد اما پرستارها با این حرف‌ها که امشب خود دکترت نمیاد و دستیارش رو می‌فرسته زبون اعتراضم رو بریدن و نهایتاً اون شب وحشتناک تموم شد و چشمم به جمال بی‌مسئولیت‌ترین دکتر جهان روشن شد.

مادران و پدران بخوانند

از اونجایی که ناخواسته درگیر این اتفاق بودم فقط چند تا نکته رو به مادران و پدرانی با این طرز تفکر عجیب می‌گم تا ناخواسته باعث ضربه زدن به بیمارانی که برای گرفتن خدمات درمانی در اون تاریخ ارجحیت دارن، نشن.

اول اینکه شما بچه به دنیا میارین نه ماشین و یا خط تلفن که نیاز به داشتن شماره پلاک رند داشته باشه.

دوم اینکه همه اون لاکچری بودن یه شب که بچه توNICU بخوابه تبش از بین می‌ره و احساسی شبیه خالی شدن از دنیا و مرگ تدریجی بهتون دست می‌ده.

سوم اینکه دست بالای دست و پول بالای پول زیاده، از شما لاکچری‌تر هم هست که بتونه باعث بشه همچین پزشک بی‌مسئولیت شما رو هم دور بزنه.

پنجم اینکه کسی با تاریخ تولد رند لاکچری نشده، تو هیچ قرعه‌کشی هم برنده نشده، به‌جای این افکار پارانویایی لااقل روی ژن خوب بچه سرمایه‌گذاری می‌کردین!

چهارم رو نگفتم چون از یادآوری این پروسه عصبانی شدم! عصبانی!

پایان پیام

کد خبر : 97830 ساعت خبر : 11:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97830
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات