چرا نباید شامپو به دریاچه گهر لرستان ببریم؟

چرا نباید شامپو به دریاچه گهر لرستان ببریم؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی اگر بگوییم بزرگترین مشکلی که دریاچه گهر لرستان دارد مشکلی است که شامپوها برای آن ایجاد کردند ممکن است فکر کنید داریم چیزی را به طنز می گوییم.

اما واقعیت همین است. در طول سالیان گذشته آنقدر مردم ظرف و ظروف خود را در دریاچه گهر شسته‌اند و آنقدر در این دریاچه حمام کرده‌اند که باعث شد‌ه‌ا‌‌ند مواد شیمیایی زیادی به این دریاچه وارد و باعث نیزاری شدن این دریاچه بشود.

نیزارهای دریاچه گهر این سال ها بیشتر از هر دوره‌ای هستند. مردم لرستان خوب به یاد می‌آورند زمانی را که گهر نیزارهای بسیار اندکی داشت.

اما حالا به هر سوی دریاچه که نگاه می کنی به ویژه آن سویی که مردم بیشتر اتراق می کنند نیزارها را می‌بینید که هر سال بیشتر می شوند و ساحل دریاچه را دگرگون می کنند.

چرا نباید شامپو به دریاچه گهر لرستان ببریم؟

گردشگران دریاچه گهر لرستان و دیگر دریاچه های آب شیرین و آب شور کشور باید بدانند که نباید سر و روی خود را در دریاچه بشورند.

 درباره دریاچه گهر کمترین آگاهی‌رسانی به گردشگران می‌شود.

دریاچه گهر
دریاچه گهر

چه در طول مسیر دریاچه چه در ورودی های شهر دورود و چه در فضای مجازی کسی از رابطه صابون و شامپو و گهر حرف نمی‌زند.

لطفاً اگر به دریاچه گهر می‌روید هرگز در این دریاچه حمام نکنید ظرف و ظروف خود را در آب دریاچه نشورید و مواد شیمیایی وارد این دریاچه نکنید.

گهر این روزها با تهدیدهای زیادی مواجه است اما مهم‌ترین تهدید همین مواد شوینده است.

لطف می‌کنید اگر به دریاچه گهر لرستان می‌روید مسئولانه سفر کنید و ردی از خود به جا نگذارید. گهر یک گوهر ملی است و یک اثر بی‌نظیر در جهان است. باید قدرش را بدانیم.

پایان پیام

کد خبر : 97378 ساعت خبر : 11:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97378
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات