چرا هر چیز خوشمزه بد است

چرا همه چیز بدمزه، خوب است و همه چیز خوشمزه بد است؟

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: کسانی که رژیم غذایی در جهت بهبود سلامت بدنشان گرفته‌اند، حرف مرا خوب می‌فهمند.

تصور کنید سال‌ها عادت به خوردن غذاهای ناسالم و فست‌فودی داشته‌باشید. از همان غذاهایی که یا آغشته به نمک و جوش‌شیرین هستند و یا در روغن‌های صنعتی سرخ شده‌اند و یا برای ماندگاری بالا، پر از مواد نگهدارنده و نیترات هستند.

حالا با این رژیم غذایی که بر خلاف ظاهر جذاب و دوست‌داشتنی‌اش بسیار ناسالم و خطرناک است، تصمیم می‌گیرید کلسترول خونتان را پایین بیاورید و یا کمی از حجم بدنتان بکاهید.

می‌دانید چه غذایی باید بخورید؟

بدون نمک، بدون شکر، بدون روغن و کلاً بدون هیچ چیز ظاهراً خوشمزه. صبح تا شب و شب‌ها نیز در خواب، این جمله را تکرار خواهید کرد: «چرا همه چیز بدمزه، خوب است و همه چیز خوشمزه، بد است؟»

اما تنها بعد از گذشت ۱۰ روز از رژیمتان احساس سرزندگی و شادابی خواهید کرد. سبک ‌می‌شوید. خیلی‌ها آنقدر این سبکبالی را دوست دارند که تمام مدت سال در رژیم می‌مانند.

بعضی از اجراهای «استندآپ کمدی خنداننده‌شو» امسال، مانند همان غذاهای فست‌فودی هستند. یا نمکشان زیاد است. یا جوش‌شیرین دارند و یا در روغن‌های صنعتی سرخ شده‌اند. تا دلتان بخواهد هم مواد نگهدارنده به اجراها اضافه می‌کنند که حداقل چند شبی بیشتر در خدمت مشریان باشند. موارد وجود نیترات باید مورد آنالیز دستگاهی قرار بگیرند!

در یک اجرای بخصوص آنهم مربوط به «علی صبوری» میزان نمک و چربی و شکر و خوشمزگی و باکتریهای موجود در بزاق و مواد زائد دیگر، آنقدر بالاتر از حد مجاز رفته است که اگر فکری برای این تغییر مزاج جامعه نشود و این روال ادامه یابد، احتمال «اور دز» وجود خواهد داشت.

 در رابطه با ورود باکتریهای بزاق:

در اجرای شب دوم ایشان علاوه بر همان نمک‌های اضافی مانند «کتک خوردن پدرشان از مادرشان»، آب دهان را نیز به غذای ناسالمی که به جامعه ارائه می‌دادند اضافه کردند.

درست مثل اینکه شما یک پیتزای ناسالم بخورید و در سس آن «آب دهان» آشپز افتاده باشد.

مشمئز کننده نیست؟

ای کاش بخش‌هایی از جامعه که نقش اساسی در ایجاد فرهنگ دارند به جای غذاهای ناسالم، کمی سختی رژیم را به ما می‌چشاندند و مجبورمان می‌کردند که مثلاً هر شب یک صفحه کتاب را مانند یک شاخه کرفس بجویم. تا فقط بعد از مدت کوتاهی، اثرات سبکبالی و مثبت‌اش را در تمام جامعه نظاره‌گر باشیم!

پایان پیام

کد خبر : 97584 ساعت خبر : 6:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97584
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات