آزمون پایانی دومین دوره آموزشی سیماک لرستان برگزار شد

آزمون پایان‌دوره دومین کارگاه آموزشی سامانه سیماک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه آزمون دومین دوره دومین کارگاه آموزشی این سامانه در ستاد مرکزی آن واقع در اداره کل پست استان لرستان برگزار شد.

در این آزمون ۸۳ نفر از دهیاران بخش مرکزی، زاغه و بیرانوند شهرستان خرم‌آباد در سه شیفت صبح، ظهر و عصر حضور داشتند.

همچنین آیین پایانی این دوره آموزشی ۲۶ شهریور با حضور مدیر کل پست استان لرستان آقای ناظری و فراجویان کارگاه برگزار شد که طی آن کارشناسان معین از میان دهیاران معرفی شدند.

سیماک

سیماک یک زیرساخت نرم‌افزاری دانش‌بنیان، یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک و نیز تسهیل و تسریع کارهای مقدماتی سرمایه‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است که در تاریخ ۱۳۹۵٫۰۴٫۱۵ به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسیده و در تاریخ ۱۳۹۶٫۰۲٫۱۳ به عنوان پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

این مصوبه در دو جهتِ بسیار اساسی، استقرار سیماک را در کشور رقم زده است:

جهت اول یا زیرپروژه سوم

عملیاتی‌سازی سیماک برای صدور تمام مجوزهای ساخت و ساز املاک در سطح کشور، در داخل و خارج شهرها و روستاها است که توسط شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و با دخالت کمیسیون‌های قانونی مثل ماده ۱۰۰، ماده ۹۹ و ماده ۵ و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام‌مهندسی ساختمان صورت می‌گیرد. کل این فرآیندها با سیماک به صورت الکترونیکی، با شفافیت کامل و رعایت ضوابط اساسی و محاسبات صحیح و غیرقابل دخل و تصرف عوارض مربوطه انجام می‌شود.

جهت دوم یا زیرپروژه چهارم

 عملیاتی‌سازی سیماک به عنوان بستر یکپارچه برای استعلامات میان‌دستگاهی اماکن و املاک که عمدتاً برای تسهیل و تسریع استعلامات قانونی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های تولیدیِ صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی (از جمله حوزه‌های گردشگری)، مدیریت مشاغل و صنوف که میان ۲۸ دستگاه اجرایی ردّ و بدل می‌شود مصوب شده است.

پایان پیام­

کد خبر : 101240 ساعت خبر : 9:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101240
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات