الاحوازیه چه کسانی هستند؟

تجزیه طلب های الاحوازیه مسئولیت اقدام تروریستی اهواز را بر عهده گرفتند. گروه های وابسته به تروریست های الاحواز با نشر پوستری مسئولیت حمله صبح امروز اهواز را بر عهده گرفتند.

نام گروه: حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز (جنبش عربی آزادی بخش اهواز)

زمان پیدایش گروه : اواسط سال۱۳۷۶

علت پیدایش: فروپاشی جمهوری اسلامی ایران و تجزیه خوزستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی امروز صبح وقتی خبر حمله تروریستی به مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و رژه ۳۱ شهریور در اهواز اتفاق افتاد بعد از مجروح شدن و به شهادت رسیدن جمعی از مردم  نیروهای نظامی، مدت زمان زیادی طول نکشید تا مسئولیت این اتفاق تروریستی را گروهکی به نام الاحوازی بر عهده بگیرد؛ گروهکی تروریستی که به لطف پاسداران امنیت کشور، تا پیش از آن چندان اسمی از آن نشنیده بودیم. اما نکته قابل توجه اینجاست که قدمت فعالیت‌های این جریان تروریستی به چیزی نزدیک به ۴۰ سال پیش برمی‌گردد.

جنبش عربی آزادی‌بخش اهواز

گروهک تروریستی تجزیه طلب «جنبش عربی آزادی‌بخش اهواز» شاخه نظامی محی‌الدین‌آل‌ناصر که در منطقه خوزستان فعال بوده و با هدف جدایی استان خوزستان از ایران دست به اقدامات مسلحانه تروریستی می‌زند.

الاحوازیه با نام عربی «حرکه النضال العربی لتحریر الأحواز» نیز شناخته می‌شوند.

گروه الاحوازی که در سال‌های اخیر برنامه‌ریزیهای متعددی برای ناامن کردن اهواز را به اجرا گذاشته و در جریان اعتراضات مردمی نیز نقش مهمی در به خشونت کشیدن این اعتراضات دارد، می‌خواهد از طریق بی‌ثبات کردن منطقه، زمینه را برای جدایی خوزستان از ایران فراهم کند.

همان اقدامی که صدام با حمله به ایران سعی کرد آن را به ثمر برساند اما شکست خورد.

ریشه اصلی الاحوازیه

اکنون سی سال پس از پایان دفاع مقدس، گروه الاحوازی با کمک داعش که بازماندگان رژیم بعثی عراق هستند و با کمک مالی مستقیم دولت های عربی در منطقه که سیاست‌های ایران‌ستیزانه را پیگیری می‌کنند می‌خواهند شکست در هشت سال جنگ تحمیلی را جبران کرده و برای جدایی خوزستان از ایران برنامه ریزی کنند.

ریشه اصلی گروه‌های تجزیه‌طلب خوزستان به حزب «تضامن الدیمقراطی الاهواز» برمی‌گردد که نسخه‌ای انگلیسی برای برخی افراد تروریست موسوم به «خلق عرب مقیم اروپا» محسوب می شود.

رهبران این گروه ها هرچند داعیه دفاع از خلق عرب دارند اما مانند داعش، تعصبات دینی و قومی و تندروی های تروریستی را مورد تاکید قرار داده و اکنون می‌خواهند با حمله به کشورمان و عملیات تروریستی، زمینه را برای تضعیف اقتدار ایران فراهم آورند.

نقش وهابی‌ها

تجزیه‌طلبان وهابی الحوازی که مقر اصلیشان در انگلستان و در شهر لندن است در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد و با سناریوی انگلستان درصدد هستند که بخش‌هایی از خوزستان را  تجزیه کنند و در همین رابطه، تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری‌‎های مسلحانه ای را ایجاد کرده‌اند.

تجزیه‌طلبان الاحوازیه که خود را بنام “الاحوازی” معرفی کرده‌اند با تمسک به قوم‌گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و آمریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای مخالف استکبار رواج داده شده است اعتقاد دارند که از سال ۱۹۲۵ میلادی، فارس‌ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارس‌ها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.

مرکز فعالیت این گروه

این گروه جدایی‌طلب که مرکزیت فعالیت خود را در شهر لندن قرار داده‌اند شهرهای خوزستان را به نام اختصاری جدایی‌طلبانه مانند شهر آبادن را «نعبادان» و خرمشهر را «محمره» و شهر شادگان را «فلیحه» نامیده‌اند.

سخنگوی الاحوازیه

ساعاتی پس از حمله تروریستی به مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان خوزستان که به شهادت ۲۵ تن از هموطنان‌مان منجر شد، فردی به نام «یعقوب حر النسطری» که خود را سخنگوی گروهک ترویستی الاحوازی معرفی می‌کرد در گفتگو با تلویزیون فارسی‌زبان ایران‌  اینترنشنال سعی کرد تا توجیهاتی برای این کشتار فجیع ارائه بدهد و آن را تنها راه برای گروهک خود بداند.

پایان پیام

کد خبر : 101634 ساعت خبر : 11:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101634
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات