اگر اینستاگرام فیلتر شود چه کار باید بکنیم؟

اما اگر اینستاگرام فیلتر شود ما چه باید بکنیم؟ چگونه می‌توانیم کاری کنیم که فیلترینگ اینستاگرام روی ما تاثیر چندانی نداشته باشد؟

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفتگویی اظهار کرد: هاتگرام و تلگرام طلایی یا موتورشان ایرانی می‌شود یا مسدود می‌شوند.

وی در خصوص اینستاگرام نیز گفت: فیلترینگ‌ اینستاگرام‌ هم قابل بررسی است و اگر همکاری نکند به سرنوشت تلگرام دچار می‌شود.

گویا شورای عالی فضای مجازی، اینستاگرام را هم وارد پورتابل خود کرده تا هر وقت سرش خلوت شد برود سراغ این شبکه‌ی اجتماعی محبوب.

اما اگر اینستاگرام فیلتر شود ما چه باید بکنیم؟ چگونه می‌توانیم کاری کنیم که فیلترینگ اینستاگرام روی ما تاثیر چندانی نداشته باشد؟

ما در این مطلب پاسخ این سوال‌ها را می‌دهیم.

کلیپ رقصیدن شاخ مجازی

بسیاری از ما هر روز چند ساعت درون اینستاگرام می‌چرخیم و پس از مدتی می‌بینیم چیزی عایدمان نشده است.

از عکس‌های جوجه سیخ کردن فلان همکارمان بگیر تا کلیپ رقصیدن فلان شاخ مجازی. چه رابطه‌هایی که سر همین اینستاگرام خدشه‌دار نشده است.

چه آبروهایی که در همین اپلیکیشن ریخته نشده است. چه کلاه‌برداری‌هایی که با استفاده از همین شبکه‌ی اجتماعی صورت نگرفته است.

چه فحش‌هایی که در همین نرم‌افزار رد و بدل نشده است و هزاران مشکل و ایراد و مصیبت دیگر.

همه‌ی ما این موارد را می‌دانیم؛ اما باز نمی‌توانیم استفاده از اینستاگرام را محدود کنیم. پس چه بهتر که فیلتر شود و ما از این فرصت استفاده کنیم.

رهایش کنیم و رها شویم. خودمان را خلاص کنیم از لایک کردن عکس‌های نامفهوم و متن‌های طولانی خوانده نشده. از دیدن استوری‌های پشت فرمانی در حالی که یک آهنگ غمگین در حال پخش است.

خب بعدش چه کنیم؟

اینستاگرام که نباشد، وقت هم بسیار است. نمی‌خواهیم حرف‌های گنده گنده بزنیم و بگوییم به جای اینستاگرام بنشینیم و مطالعه کنیم.

خیر. همین که تلفن همراه را چند ساعتی از خودمان دور کنیم و کنار خانواده بنشینیم، همین که چند ساعتی با خودمان خلوت کنیم، همین که چند دقیقه پیاده‌روی کنیم، همین که نمی‌گوییم چرا فلانی پست‌های دیگران را لایک می‌کند ولی عکس مرا لایک نمی‌کند. آیا این مزایا به دیدن دابسمش فلان اینفلوئنسر نمی‌ارزد؟

ایرادی که وارد است

الآن خیلی‌ها می‌خواهند بگویند شاید تو از اینستاگرام برای دیدن شاخ‌های مجازی استفاده می‌کنی؛ اما خیلی‌ها از این راه نان در‌می‌آورند.

فروشگاه اینترنتی دارند. کسب و کار می‌کنند. اگر اینستاگرام فیلتر شود، آن‌ها هم بی‌کار می‌شوند.

اجازه بدهید مثالی بزنیم. چند سال پیش ما برای توجیه ضعف‌ها و تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی، آن را با چاقو مقایسه می‌کردیم و می‌گفتیم از چاقو هم می‌شود برای جراحی و نجات جان یک نفر استفاده کرد و هم برای کشتن یک نفر.

این‌گونه استفاده از شبکه‌های اجتماعی را مجاز و حتا واجب می‌دانستیم. حالا ما هم می‌خواهیم مقایسه کنیم.

آیا وجود کسب و کار در یک شبکه‌ی اجتماعی دلیل محکمی برای بقای آن است؟ افرادی که در اینستاگرام به طور قانونی و استاندارد کسب و کار دارند بیشتر است یا افرادی که از اینستاگرام لطمه خوردند؟

آن‌ها که کفش کتانی می‌فروشند بیشترند یا آن‌ها که آبرویشان می‌رود؟ تعداد فروشندگان مجاز بیشتر است یا آن‌ها که سرشان کلاه می‌رود؟

ارزش درآمد ما از اینستاگرام بیشتر است یا ارزش وقت‌هایی که در این نرم‌افزار سوخت شد و می‌شود؟

تاثیر مثبت آن در درآمد خانواده‌های ایرانی بیشتر است یا تاثیر منفی آن روی فرهنگ و ادبیات نوجوانان ما؟

اگر اینستاگرام فیلتر شود

با آن همه فحش و حرف رکیکی که در این نرم‌افزار رد و بدل می‌شود.

خرید و فروش مواد مخدر را در نظر بگیرید. چرا دولت ما و دیگر کشورها این صنعت را آزاد نمی‌کنند؟ اگر آزاد شود بی‌شک صدها هزار نفر در کشور و میلیون‌ها نفر در دنیا در این حوزه مشغول کار می‌شوند.

درآمدشان هم عالی خواهد بود. اما چرا آزاد نمی‌کنند؟ با کسب و کار مردم مخالفند؟

خیر. هزینه‌هایی که دولت‌ها باید برای رفع عوارض آزاد کردن خرید و فروش مواد مخدر پرداخت کنند بسیار بیشتر از سود ایجاد آن چند هزار شغل است.

بیایید در مورد اینستاگرام هم این‌گونه فکر کنیم. شاید هزینه‌هایی که ما در آینده به خاطر استفاده از اینستاگرام مجبوریم پرداخت کنیم بیشتر از هزینه‌ی نابودی آن چندهزار شغلی است که اکنون در اینستاگرام وجود دارند. شاید.

پایان پیام

کد خبر : 101129 ساعت خبر : 11:51 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101129
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

جامعه ي ما تا زماني كه تحليل گراني امثال شما ها دارد درست نخواهد شد واقعا متاسفم