به چند شهردار زن نیازمندیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، از میان ۱۲۶۰ شهر در کشور فقط پنج شهر هستند که شهردار زن دارند. این آمار نشان می‌دهد که هنوز راه درازی در پیش داریم تا زنان جایگاه‌های مدیریتی کلان را در کشور در دست بگیرند.

این پنج شهر که شهرهای بزرگی هم نیستند، حالا شهردار زن دارند و باید بررسی کرد و پرسید که این شهرداران زن چگونه توانستند از پست شهرداری بربیایند.

بدیهی است که آنها مشکلاتی را در پیش دارند که مردان شهردار هم با آنها مواجه هستند و فرقی نمی‌کند چه مرد چه زن باید در برابر آن مشکلات مدیریت لازم را انجام بدهد تا بتواند آن مشکلات را حل کند.

مرد بودن یا زن بودن

در یک نگاه زن بودن شهردار یا مرد بودن، فرقی نمی‌کند. چون مهم این است که آن انسان فارغ از اینکه مرد است یا زن چگونه بتواند شهر را مدیریت کند و بر مشکلات آن پیروز شود.

ما باید این نگاه زنان مردانه را در مسئولیت حذف کنیم. باید نگاهمان نگاهی از سر تخصص به وظیفه شهردار باشد نه نگاهی از سر جنسیت. نگهداری و مدیریت یک شهر تخصص می‌خواهد این تخصص را می‌تواند یک زن داشته باشد یا یک مرد.

شهردار زن

امیدواریم که در سال‌های آینده بانوان متخصص، شهردار شهرهای بزرگ کشور بشوند و کارهای بزرگی در این شهرها انجام بدهند.

زنان متخصصی که می‌توانند کلانشهرهای بزرگ را مدیریت کنند و می‌توانند وزیرانی مدبر برای کابینه دولت باشند.

البته اگر بتوانند به مقام وزارت برسد. جامعه امروز ما پر است از زنان متخصص اما این زنان متخصص باید فضایی برای ارائه تخصص داشته باشند. امیدواریم که این فضا برای زنهای متخصص ما فراهم بشود.

پایان پیام

کد خبر : 100668 ساعت خبر : 11:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100668
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات