مردم خرم آباد باید فرهنگ خود را عوض کنند

مردم خرم آباد باید فرهنگ خود را عوض کنند. مردم خرم‌ آباد باید نسبت به این مسائل کمی حساس‌تر باشند و نگاه سرگردان و حیرت‌زده مسافران را به در و دیوار شهر ببینند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شهر خرم‌ آباد با همه ویژگی‌های خوبی که دارد، یک عیب بزرگ دارد و آن هم درختان، دیوارها، پل‌های عابر پیاده و تابلوهای راهنمای این شهر است که روی آنها پر است از پوستر، اعلامیه و آگهی.

نمی‌گوییم خرم‌آباد یکی از کثیف‌ترین دیوارها را در میان مراکز استان‌ها دارد و نمی‌گوییم که احتمالا این شهر با این وضع آشفته بصری، مقام اول را دارد، اما قطعا یکی از مراکز استانی است که دیوارهای نامناسبی دارد.

سال‌های سال است که مردم آگهی‌های ترحیم خود را روی دیوارها می‌چسبانند و آن‌ها که اعلان و اطلاعیه می‌دهند، آن‌ها را بی‌محابا روی درخت، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، لبه پل‌ها، باجه تلفن یا در خانه مردم می‌چسبانند.

شهروندان نیز باید به کمک شهرداری خرم‌آباد بیایند

شش ماه تا نوروز ۹۸ باقی مانده است و فرصتی است برای پاکیزه‌کردن در و دیوارهای شهر خرم‌آباد از اعلان و اطلاعیه و آگهی ترحیم؛ کاری که شهروندان نیز باید به کمک شهرداری خرم‌آباد بیایند.

متاسفانه شهروندان هم در نظافت شهر خرم‌آباد همکاری نمی‌کنند و پیام‌هایی مانند «لطفا پارک نکنید» و «لعنت بر… کسی که در این مکان آشغال بریزد» و امثال اینها تا دلتان بخواهد در سطح شهر به چشم می‌خورد. آنها باید فرهنگ خود را عوض کنند.

چسباندن آگهی دیوارهای خرم آباد را زشت کرده است
چسباندن آگهی دیوارهای خرم آباد را زشت کرده است

یا کافی است یک نفر فوت کند و یا یک نفر بخواهد محصولش را معرفی کند؛ در و دیوار شهر پر می‌شود از آگهی فوت آن مرحوم و یا خدماتی که آن موسسه می‌خواهد ارائه دهد. جای تبلیغ لوله بازکنی بر در و دیوار شهر نیست.

فرهنگ خود را عوض کنید

اگر شهرداری همت نمی‌کند و محل‌های مناسب و به اندازه‌ای برای نصب آگهی طراحی نمی‌کند، مردم خودشان باید بدانند که آگهی ترحیم را باید در محل مناسب نصب کنند.

اصولا دوره آگهی‌های تبلیغ برای اطلاع‌رسانی گذشته است و مردم حالا به راحتی با گوشی‌های هوشمندشان از مرگ اطرافیان و بستگان مطلع می‌شوند و نیاز به این همه آگهی در سطح شهر نیست و اصولا آگهی زیاد چسباندن روی در و دیوار، خیراتی برای مرده محسوب نمی‌شود.

مردم خرم‌آباد باید نسبت به این مسائل کمی حساس‌تر باشند و نگاه سرگردان و حیرت‌زده مسافران را به در و دیوار شهر ببینند.

زیبایی بصری شهرها تنها به همت شهرداری‌ها بستگی ندارد و خود ما هستیم که می‌توانیم نسبت به کوچه و خیابان محل زندگی‌مان دقیق باشیم. بیایید تا فرصت باقی‌مانده تا عید به این موضوع بیشتر اهمیت بدهیم.

پایان پیام

کد خبر : 100479 ساعت خبر : 11:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100479
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات