هادی حیدری: حسن توفیق در پی منفعت ملت و رضایت خداوند بود

امروز مفتخر به برگزاری بزرگداشتی برای حسن توفیق هستیم که در طول سال‌ها فعالیت حرفه‌ای، تمام زندگی، هدف و آرمان خود در رسانه‌ای تحت مدیریت خویش را در راستای منفعت ملت و رضایت خداوند قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بزرگداشت حسن توفیق در کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

حسن توفیق بزرگ‌ترین برادر از برادران توفیق بود که دوره سوم این مجله را از اسفند ۱۳۳۶ تا تیر یا به روایت درست‌تر در اسفند ماه ۱۳۵۰منتشر کردند.

او متولد ۱۱ اسفند ۱۳۰۴ است. حسن توفیق فارغ التحصیل رشته حقوق قضایی دانشگاه تهران و وکیل دادگستری است. بسیاری از کاریکاتورهای روی جلد توفیق کار اوست.

او با اسامی «سرمشار خشن» و «میرزا قشمشم» طنز می‌نوشت.

کلیک کنید و بقیه سخنرانی‌ها را بشنوید

ایسنا نوشت: هادی حیدری، کاریکاتوریست که برگزاری این مراسم را نیز برعهده داشت در سخنانی کوتاه اظهار کرد: به نظرم آنچه روزنامه «توفیق» و نگین خوش رنگ آن یعنی جناب سحن توفیق را در تاریخ ممتاز و درخشان می کند، ایستادن در کنار ملت و منافع ملی است.

اساسا ویژگی و خاصیت کاریکاتور و طنز متعهد در طول تاریخ همین است؛ بدون وابستگی به قدرت و گام برداشتن در مسیر ملت و تبدیل شدن به زبان ملت. به همین خاطر است که وقتی کاریکاتوریستی با طنزپردازی در اثرش تردید وابستگی به قدرت پدیدار شود، توسط مردم عقب زده و کنار می رود.

او ادامه داد: امروز مفتخر به برگزاری بزرگداشتی برای کسی هستیم که در طول سال‌ها فعالیت حرفه‌ای، تمام زندگی، هدف و آرمان خود در رسانه‌ای تحت مدیریت خویش را در راستای منفعت ملت و رضایت خداوند قرار داد.

حیدری در ادامه سخنان خود با نشان دادن برخی از طرح های کاریکاتوری نشریه «توفیق» به ویژه در ماه‌های منتهی به کودتای ۲۸ مرداد به اراده توضیح و تحلیل درباره آنها پرداخت.

بزرگداشت حسن توفیق
بزرگداشت حسن توفیق

سخنرانی هادی حیدری در بزرگداشت حسن توفیق

گزارش ویدئویی ایرنا از بزرگداشت حسن توفیق

پایان پیام

کد خبر : 99451 ساعت خبر : 2:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99451
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات