پدر و مادر بودن در عصر وحشت

پدر و مادر شدن در دنیای امروز از سال‌های قبل سخت‌تر است. انتظارات بالای فرزندان و همچنین اطرافیان از پدر و مادر و همچنین حس مسئولیت‌پذیری بالای والدین نسبت به فرزندان سبب می‌شود مادر شدن یا پدر شدن در زمانه کنونی کار آسانی نباشد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی  به نقل از تایم، میشل دو مونتنیه، فیلسوف فرانسوی قرن شانزدهم در جایی گفته بود: «در زندگی روزهای تیره زیادی داشته‌ام که بیشترشان هیچ‌گاه رخ نداده است.»

بر اساس اتفاق نیست که مونتینه را پدر نگارش مقاله‌های شخصی می‌دانند که پس از ۵۰۰ سال هنوز جذاب است. نکته جالب‌تر این است که خاطراتی درباره پدر و مادرش دارد که در آن اتفاق بدی رخ نمی‌دهد.

در طول این ۵۰۰ سال از دوره مونتینه آثار زیادی درباره پدران و مادران وارد بازار کتاب شده است.

جدیدترین آثار در این زمینه «حیوانات کوچک: پدر و مادر بودن در عصر وحشت» نوشته کیم بروک است.

کیم بروک در این کتاب برای خوانندگانش تعریف می‌کند که فرزند ۴ ساله‌اش را در ماشینی امن و خنک برای ده دقیقه تنها می‌گذارد تا برای خرید به فروشگاه برود و یکی از عابران با پلیس تماس می‌گیرد و او برای اینکه به زندان نرود مجبور به استفاده از وثیقه شد.

بروک در سال ۲۰۱۴ مقاله‌ای نوشت که بارها و بارها در اینترنت دست به دست چرخید. خانم بروک درباره اینکه تا چه اندازه والدین در دنیا امروز مورد قضاوت قرار می‌گیرند و این قضاوت‌ها دردسرهای بیشتری برایشان فراهم می‌کند نوشته بود.

حالا بروک کتابی درباره مادری کردن در عصر حاضر به ویژه در ایالات متحده نگاشته است و اعلام می‌کند در زمانه کنونی پدر یا مادر بودن با ترس زیادی همراه است و سبب می‌شود ارتباط افراد دچار مشکل شود.

کیم بروک چه می‌گوید

بروک معتقد است شاید بزرگ کردن کودکان در حال حاضر بُعدی جهانی به خود گرفته است یا شاید رسانه‌ها با بیان مشکلات و فاجعه‌های زیادی که برای کودکان در دنیا رخ می‌دهد این ترس را به انسان‌ها انتقال می‌دهند که همه کودکان به صورت بالقوه همیشه در خطر هستند.

مهم نیست که کدام مورد دلیل این اتفاق است اما باید تأکید کرد که شبکه‌های اجتماعی و وجود دوربین‌های موبایل در همه جای دنیا سبب شد موضوعی شخصی به پدیده‌ای عمومی تبدیل شود.

نتیجه این خواهد بود که والدین-حتی والدین تحصیلکرده‌ای چون بروک- که وضع مالی مناسبی دارند نیز دچار مشکلاتی از قبیل قضاوت دیگران می‌شوند و همین موضوع موجب تغییر رفتارشان می‌شود.

اعتماد به نفس بروکز ظاهراً کاهش یافته است. این موضوع را می‌توان با خواندن کتاب «چگونه والد شادتری باشیم» نوشته کی. جی. دل‌آنتونیو جبران کرد. دل‌آنتونیو ۴ فرزند دارد و همزمان با بزرگ کردن فرزندانش کار هم می‌کند.

چالش پدر و مادر بودن

خانم نویسنده در کتابش از چالش‌های مادر شدن سخن می‌گوید. البته حرفی از قضاوت دیگران به میان نمی‌آورد اما درباره کارهای روزانه، قوانین محدودیتی فرزندان، دعوای خواهران و برادران، زمان تماشای تلویزیون و موارد مختلف دیگری سخن می‌گوید.

دل‌آنتونیو تلاش می‌کند در این کتاب خوانندگان را برای کاهش استرس و همچنین ناراحتی‌های مادر شدن کمک کند.

کارهای روزانه انجام می‌شود اما این موضوع بدان معنا نیست که شما باید در میان فرزندانتان محبوب باشید. همیشه در دعوای میان خواهر و براردر دخالت نکنید.

پایان پیام

البته ایده‌های خانم نویسنده مبنای علمی ندارد اما چنان با اعتماد به نفس بیان می‌شود که خواننده دوست دارد او را باور کند زیرا مادری را نشان می‌دهد که از رویارویی با مشکلات ترسی ندارد.

پایان پیام

کد خبر : 99780 ساعت خبر : 11:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99780
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات