پسربچه دستفروش کدام حرف مامور شهرداری را شنید؟

پایگاه خبری گلونی، معین بادپاخبر رسید که یک مامور شهرداری، گوش یک پسربچه دستفروش را بریده است و ویدئویی هم درباره آن منتشر شد.

این ویدئو را یک فعال اجتماعی ضبط کرده است. با انتشار این ویدئو بار دیگر احساسات مردم جریحه‌دار شد و افغان‌ها نیز غمگین شدند.

بعد از انتشار ویدئو موجی از واکنش‌ها آغاز شد. از مردم گرفته تا مسئولین در همه رده‌ها و مسئولیت‌ها.

خوشبختانه پس از انتشار این ویدئو و خبر آن، همه مسئولان شهری و کشوری آن را محکوم کردند و قول پیگیری این موضوع را دادند. ضمن اینکه تاکید کردند با خاطیان به شدت برخورد می‌شود.

برخی شاید بگویند باید دید در عمل به کجا می‌رسد، اما فراموش نکنید یک زمانی هر روز خبر کتک خوردن یک دستفروش به گوش می‌رسید و داشت عادی می‌شد.

غرب و شرق و شمال و پایتخت هم نداشت. اقلیتی از ماموران شهرداری در رقابتی نفسگیر با یکدیگر سعی می‌کردند کشیده خود را محکمتر به گوش دستفروشان بزنند تا بدین شیوه، زور بازوی خود را به رخ همکاران و هموطنانشان برسانند. اما این اتفاق نه تنها عادی نشد، بلکه کاهش شدیدی یافت.

پسربچه دستفروش

علاوه بر این، درباره اتفاق امروز از همین ابتدا نفس کار نادرست خوانده شد. خلاف برخی از دفعات قبلی که به جای اینکه کار ناپسند تقبیح شود، با هزار جمله اما و اگر، توجیه صورت می‌گرفت.

همان توجیهات هم موجب می‌شد تا پیگیری موضوع به انحراف کشیده شود. تا جایی که حتی وقتی پرونده به نتیجه می‌رسید و با متخلفان برخورد می‌کردند، چندان برای کسی مهم نباشد. (یا اینطور نشان داده می‌شد)

با همین تغییرات مثبت، امیدوارم این پرونده هم خیلی زود به نتیجه برسد و بدانیم آن پسربچه چه حرفی را نباید می‌شنید، اما شنید که مامور شهرداری، گوش او را برید!

پایان پیام

 

ماجرای بریدن گوش کودک زباله گرد صحنه‌سازی بود

بعد از درج این یادداشت در فضای خبری مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران روز چهارشنبه ۱۴ شهریور در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «پس از پیگیری‌های صورت گرفته معلوم شد گوش کودک کار در حادثه‌ای دیگر خراش دیده اما افرادی با صحنه‌سازی و زور و تهدید در جهت القای این بودند که شهرداری گوش وی را بریده و فیلم گرفتند.»

فراهانی اضافه کرد “دو نفر مورد نظر” با استفاده از دوربین‌های اطراف و خودروهای آنها شناسایی و بازداشت شدند.

اخیرا ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن کودکی زباله‌گرد در حالی‌که گوش‌هایش با بانداژ پوشانده شده می‌گوید وانت شهرداری منطقه سه به خاطر جمع کردن آشغال‌ها با تیغی که سر را می‌تراشند، گوش او را بریده‌اند. این کودک در پاسخ به شخصی که این ویدیو را ضبط کرده می‌گوید گوش او “دو بخیه” خورده است.

کد خبر : 100263 ساعت خبر : 10:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100263
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات