بنویس تا اتفاق بیافتد

دکتر هنریت آن کلاوسر در بنویس تا اتفاق بیافتد شرح می‌دهد که گام نخست در راه رسیدن به اهداف، نوشتن آن‌هاست.

پایگاه خبری گلونی، سمیه باقری حسن‌کیاده:  هر وقت زندگی خسته‌مان می‌کرد و نا‌امید می‌شدیم، مادربزرگ می‌گفت با خدا حرف بزنید. لال هم که باشید خدا می‌شنود.

راست می‌گفت.‌ حرف زدنمان هم که نمی‌آمد از وسط دفترمان برگه می‌کندیم و هر چه می‌خواستیم می‌نوشتیم. مادر می‌گفت بگذار لای قرآن و ما می‌گذاشتیم.

دکتر هنریت آن کلاوسر در بنویس تا اتفاق بیافتد همان را که مادربزرگ با آن بی‌سوادی‌اش می‌گفت، توضیح می‌دهد.

او می‌گوید که گام نخست در راه رسیدن به اهداف، نوشتن آن‌هاست. نوشتن حتی کمک می‌کند تا بفهمید چه می‌خواهید.

در بنویس تا اتفاق بیافتد، با داستان‌هایی از آدم‌های عادی آشنا می‌شوید که بعد از آوردن آرزوهای خود به روی کاغذ، شاهد معجزه‌هایی کوچک و بزرگ در زندگی خود بوده‌اند.

توصیه‌های واقع‌بینانه و تمرین‌های آسان خانم کلاوسر مسلماً قوه خلاقه شما را فعال می‌کند و چیزی نمی‌گذرد که متوجه می‌شوید با نوشتن آرزوها، پرواز خود را به سوی موفقیت آغاز کرده‌اید.

در قسمتی از کتاب آمده است: زمانی که اهدافتان را می‌نویسید از مغزتان انواع مطالب جدید، عقاید انرژی‌زا و طرح‌های مختلف تراوش خواهد کرد.

این‌ها خبرهای خوبی هستند اما اگر آن‌ها را ضبط یا مرور نکنید بهترین نقشه‌ها و طرح‌های شما به دست فراموشی سپرده خواهند شد.

اصلا انتظار نداشته باشید که کتاب حرف جدیدی غیر از آنچه در قانون جذب خوانده‌اید، داشته باشد. اما بخش‌هایی از کتاب واقعا کاربردی است.

با این‌حال نمی‌توان از این نقد هم چشم‌پوشی کرد که در بسیاری از موارد دلیلی برای آنچه در داستان گفته می‌شود ارائه نمی‌گردد، مسیر موفقیت و تلاش‌های آن‌ها که موفق شده‌اند هم ثبت نشده است.

با این حال بسیاری از کسانی که این کتاب را خوانده‌اند از تاثیر این کتاب در زندگی‌شان حرف می‌زنند و آن را کتابی متفاوت با کتاب‌های موفقیت دیگر می‌دانند.

به صورت کلی این کتاب را می‌توان نزدیک به کتاب‌هایی مثل راز و کتاب قانون توانگری دانست.

تکه‌هایی از بنویس تا اتفاق بیافتد

▪تا ندانی چه می‌خواهی نمی‌توانی به آن برسی. نوشتن باعث می شود تصور روشنی از خواست خود پیدا کنی. خدا می تواند چیزی را که می‌خواهی به تو بدهد اما خودت باید به روشنی بدانی که چه می‌خواهی.

اگر نمی‌دانید چه می‌خواهید، نوشتن را شروع کنید.نوشتن، مفهومی واقعی خود را خواهد ساخت.

▪وقتی می‌نویسیم قدر و ارزش چیزهایی را که بعدا به دست می‌آوریم، می‌فهمیم، اما وقتی نمی‌نویسیم مانند این است که پیروزی‌های کوچک را نادیده گرفته، آن‌ها را فراموش کرده و عادی تلقی می‌کنیم. این گونه به مرور قدرناشناس می‌شویم.

▪اگر شما نیت چیزی را با فکر و احترام و دقت در سر داشته باشید، حتما به آن دست پیدا خواهید کرد.

▪چرا خدا باید به تو بیشتر بدهد در حالی که تو در مقابل آنچه که داری ناسپاسی می‌کنی؟

پایان پیام

کد خبر : 102019 ساعت خبر : 11:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102019
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات