قیمت دلار در ۱۶ مهر بعد از تصویب CFT

قیمت دلار در ۱۶ مهر بعد از تصویب CFT

قیمت دلار در ۱۶ مهر بعد از تصویبCFT کلیک کنید 

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند امروز ۱۶ مهر ۹۷ هم نرخ دلار به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد.

دیروز قیمت دلار همچنان سیر نزولی خود را حفظ کرده بود و همچنان رو به کاهش بود. البته عمده صرافی‌ها فقط تابلوهایشان روشن است و تمایلی برای خرید و فروش ندارند.

موضوع چشمگیر در بازار آزاد ارز این است که تب و تاب معامله کاهش پیدا کرده و تعداد مردم و دلالان نیز در بازار هم نسبت به روزهای گذشته کمتر شده است.

اما چیزی که بازار این روزها نشان می دهد این است که قیمت دلار در طول هفته به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد.

تصویب لایحه CFT

مهم‌ترین خبر می‌تواند اثرگذاری تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) به عنوان یکی از لوایح مهم FATF بر بازار ارز باشد که منجر به افت قیمت دلار شد.

به گزارش ایسنا: در ابتدای روز قیمت دلار ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان بود اما بعد از تصویب CFT به ۱۲ هزارو ۲۰۰ تومان رسید. قیمت خرید نیز از سوی دلالان ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است.

قیمت دلار در ۱۶ مهر بعد از تصویب CFT

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امیدوارم با تعدیل‌قیمت‌های اخیر، دلار به قیمت واقعی نزدیک شود.

حمید گرمابی گفت: بخش کوچکی از بازارگردانان ارز، با وجودی که کمتر از ۱۰ درصد بازار در اختیارشان بود، توانستند با سوءاستفاده از شرایط اقتصادی، کل بازار اقتصادی کشور را تحت‌الشعاع خود قرار دهند.

ایشان آثار روانی و واقعی حکم دادگاه لاهه، افزایش اختیارات بانک مرکزی و تصویب لایحه CFT را بر کاهش قیمت ارز موثر دانست و افزود: تصویب لایحه CFT موجب کاهش مجدد قیمت دلار و یورو شد و البته امیدوارم با این تعدیل‌قیمت‌ها، دلار به قیمت واقعی نزدیک شود.

پایان پیام

کد خبر : 102902 ساعت خبر : 7:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102902
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات