کلاهبرداری اینترنتی پسر ۱۹ ساله و نظر عجیب مردم

کلاهبرداری اینترنتی پسر ۱۹ ساله و نظر عجیب مردم

کلاهبرداری اینترنتی یکی از انواع دزدی است. اگر این‌طور حساب کنیم، سارقین تلفن همراه و خودرو و طلا هم نخبه هستند. اگر این‌طور بخواهیم حساب کنیم آن اختلاس‌گر هم نخبه است. چون مخش کار کرده.

پایگاه خبری گلونی؛ محسن فراهانی: پسر ۱۹ساله‌ای که با طراحی یک ربات در فضای مجازی از ۵ هزار فقره حساب بانکی حدود ۲ میلیارد تومان غیرمجاز برداشت کرده بود، توسط مأموران پلیس فتا دستگیر شد.

کلاهبرداری اینترنتی پسر ۱۹ ساله

خیلی‌ها با شنیدن این خبر قیافه‌ی حق به جانب می‌گیرند و می‌گویند:

«این پسر نخبه است. او دانشمند است. نباید او را دستگیر و زندانی کنند. هرکجای دنیا بود این پسر را می‌بردند و از علم و تخصص او استفاده می‌کردند. بهترین شغل را به او می‌دادند. بالاترین حقوق را برایش در نظر می‌گرفتند. روی سرشان می‌گذاشتند و حلوا حلوایش می‌کردند. اما ایران چه؟ پسر نخبه و مظلوم را دستگیر کردند و می‌خواهند مجازاتش کنند. خب معلوم است که فرارمغزها می‌کند. او مخ است. او نخبه است».

مخ کامپیوتر یا دزد؟

اما واقعاً در این موارد چه‌گونه باید عمل کرد؟ آیا کسی که از این پسر کلاهبردار حمایت می‌کند و می‌گوید نباید او را دستگیر کنند، اگر از خودش کلاهبرداری می‌شد هم همین حرف را می‌زد؟

اگر تمام دار و ندارش ده میلیون تومان بود و همین پسر نخبه آن را بالا می‌کشید باز هم می‌گفت که نباید او را دستگیر کنند؟

اگر پس‌اندازش برای جهیزه‌ی دخترش ۳۰ میلیون تومان بود و همین پسر دانشمند آن را به سرقت می‌برد، باز هم می‌گفت باید بهترین شغل و حقوق را برایش در نظر می‌گرفتند؟

آیا اگر مال‌باخته بود و می‌دید که پلیس فتا نه تنها کلاه‌بردار را دستگیر نکرده بلکه او را استخدام کردند و روی سرشان گذاشتند، ساکت می‌نشست؟ اعتراض نمی‌کرد؟ شکایت نمی‌کرد؟ جیغ نمی‌زد؟

کلاهبرداری اینترنتی

کلاهبرداری اینترنتی به معنای نخبه و مخ کامپیوتر بودن نیست. کلاه‌برداری‌ اینترنتی یکی از انواع دزدی است.

اگر این‌طور حساب کنیم، سارقین تلفن همراه و خودرو و طلا هم نخبه هستند. اگر این‌طور بخواهیم حساب کنیم آن اختلاس‌گر هم نخبه است. چون مخش کار کرده. آیا نباید با آن‌ها برخورد کرد؟ آیا در دیگر نقاط دنیا با کلاه‌برداران برخورد نمی‌شود؟

پایان پیام

کد خبر : 102276 ساعت خبر : 11:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102276
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات