گوشت منجمد دام پیر پروتئین بیشتری دارد

گوشت منجمد دام پیر پروتئین بیشتری دارد

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: رئیس اتحادیه قصابان البرز با اشاره به توزیع گوشت‌های منجمد برای تنظیم بازار که از آن تحت عنوان گوشت برزیلی نام برده می‌شود، افزود:« این گوشت‌ها هیچ کدام وارداتی نیستند و لفظاً به آنها گوشت یخ‌زده برزیلی می‌گویند و همه این گوشت‌ها محصولات داخلی و عمدتاً گوشت دام‌های پیر است».

در رابطه با مصرف گوشت منجمد برزیلی همواره اما و اگرهایی وجود داشت که آیا در اثر انجماد، ارزش غذایی گوشت کم می‌شود و یا تغییری نمی‌کند؟ و یا اینکه آیا کیفیت گوشت‌های وارداتی آنهم از نوع برزیلی‌اش در حد قابل قبولی می‌باشد؟

اصلاً چرا گوشت منجمد برزیلی وارد می‌شود. چرا گوشت منجمد آرژانتینی یا گوشت منجمد جای دیگر وارد نمی‌شود؟

در حقیقت وجود کلمه انجماد یا منجمد یا یخ‌زده در کنار اسم هر کالایی، سبب کاهش قیمت چشمگیر آن کالا می‌گردد. به همین دلیل تقاضا برای خرید این نوع از گوشت‌ها، زیاد است.

گوشت منجمد دام

البته گوشت‌های منجمد برزیلی طبق نظر سازمان دامپزشکی از جمله گوشت‌های با کیفیت هستند که از دام‌های «جوان» تهیه می‌گردند.

با روند افزایش قیمت ارز، دیگر گوشت منجمد ارزان نخواهد بود. به این ترتیب با شیوه‌ای خلاقانه از سوی مسولین گوشت دام‌های «پیر‌» داخلی به جای گوشت دام‌های «جوان» خارجی قرار گرفت تا بتواند قیمت بازار را تنظیم نماید.

زیرا از نظر انجماد هر دو نوع گوشت، سطح کیفی یکسانی دارند. اما با جایگزینی پیرها به جای جوان‌ها، می‌توان اندکی قیمت‌ها را تعدیل نمود.

در نهایت نیز با شفاف‌سازی دیگری از سوی مسئولین، مصرف‌کنندگان متوجه شدند همانطور که گوجه‌فرنگی و توت‌فرنگی از فرنگ وارد نمی‌شوند و داخلی هستند، گوشت منجمد برزیلی نیز از برزیل وارد نمی‌شود و همان گوشت دام پیر خودمان است و مصرف‌کنندگان با خیالی راحت‌تر از قبل می‌توانند آنرا استفاده کنند.

حتی در صورت ابهامات بیشتر مصرف‌کنندگان به این نکته توجه کنند: «همانگونه که انسان مسن‌تر با تجربه‌تر است، گوشت دام‌های پیرتر نیز ویتامین‌ها و پروتئین‌های بیشتر و بهتری دارد».

پایان پیام

کد خبر : 104106 ساعت خبر : 2:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104106
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات