ارتباط تحصیلات عالی و بزهکاران اینترنتی

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: طبق گفته رئیس پلیس استان گیلان: ۴۸ درصد بزهکاران اینترنتی استان گیلان، تحصیلات عالی دارند.

این خبر از دو بخش عمده و اساسی تشکیل شده‌است که باید روی آنها تأمل کرد. اول: بزهکاران اینترنتی که «تحصیلات عالی» دارند. دوم: بزهکاران اینترنتی که ساکن «گیلان» هستند.

بررسی بخش اول

برای همه ما واضح و مبرهن است که یک بزهکار باید به نوعی نبوغ و درجه هوش بالایی داشته باشد تا بتواند در شغلش موفق باشد.

زیرا شغل بزهکاری، انجام کاری است از مسیری خلاقانه و البته خلاف که حتی به فکر جن هم نمی‌رسد. تا بدین وسیله بتواند دیگران را گول بزند و بزه را به سرانجام برساند.

و این در حالی است که در شغل بزهکاری تحصیلات در حد دبستان و یا سیکل و یا دیپلم کفایت می‌کند. اما در بزهکاری از نوع اینترنتی وجود تحصیلات عالی بسیار ضروری است. زیرا یک بزهکار اینترنتی باید با روشهای تحقیق و جستجو در اینترنت و یا نحوه کار با رایانه و یا حتی زبان‌های خارجی آشنایی داشته باشد.

اگر بزه در زمینه جعل اسناد و مدارک تحصیلی و یا تهیه پایان‌نامه باشد، ضرورت تخصص بیشتر هم احساس خواهد شد.

به این ترتیب بزهکارانی با تحصیلات دانشگاهی تعجب‌آور نیستند. بخش تعجب‌آورش این است که چرا فقط ۴۸درصد؟

باید بیشتر از اینها بزهکارانی با تحصیلات دانشگاهی داشته باشیم! یعنی حتی در زمینه خلاف نیز، ردپای عملکرد ضعیف آموزش و پرورش و وزارت علوم دیده‌ می‌شود؟

و اما بررسی بخش دوم

در این خبر فقط بزهکاران اینترنتی ساکن گیلان بررسی شده‌اند و نه جای دیگر.

دلیل آن این است که اگر در عمرتان تنها یک بار تجربه سفر به استان گیلان را داشته باشید، حتماً می‌دانید که در آن استان فقط با خوردن یک حبه سیر و یک مقدار پلوکباب محلی و مقداری اشپل و باقالا و همچنین دوغ محلی و بارش فقط چند قطره باران ریز شمال، هر فرد ساعت‌ها به خواب عمیق فرو خواهد رفت که بیدار شدن از آن به راحتی امکانپذیر نخواهد بود.

از این جهت بزهکاران اینترنتی گیلانی با تحصیلات عالی، بهترین نوع بزهکاری را انتخاب کرده‌اند تا بتوانند وقتی مردم در گیلان می‌خوابند به‌راحتی کارشان را انجام بدهند و حساب طرف را خالی کنند.

پایان پیام

کد خبر : 104549 ساعت خبر : 10:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104549
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات