ارتفاعات سوادکوه و تنوع زیستی کم نظیر

فیلمی کم‌نظیر از تنوع زیستی و حیات وحش ارتفاعات سوادکوه مازندران.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، داریوش احمدی پور نوشت:

انتشار این فیلم از ارتفاعات سوادکوه در فضای مجازی اعتراض بعضی دوستداران محیط‌زیست رو هم در پی داشت.

من باید این رو قبل از هرچیزی بگم که این تصاویر زیبا از ارتفاعات سوادکوه باید دیده بشه تا حساسیت مردم و مسئولین رو در قبال چنین مناطق بکر و زیبایی که هنوز به یکی از منطق چهاگانه تحت مدیریت سازمان محیط‌زیست اضافه نشده است رو در پی داشته باشه تا فکری به حال حفاظت از چنین زیستگاه‌های نابی کرده بشه تا مسئولین محیط‌زیست هرچه زودتر سطح حفاظتی این منطقه رو از منطقه آزاد به یکی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان محیط‌زیست و یا شکارممنوع ارتقا بدهند و این منطقه شکوفا بشه.

تنوع زسیتی در ارتفاعات سوادکوه

در غیر اینصورت در حال حاضر که این منطقه در ارتفاعات سوادکوه منطقه آزاد به حساب میاد، حفاظت خاصی ازش صورت نمی‌گیره و شکارچیای بومی و غیربومی این تنوع زیستی فوق‌العاده رو هر روز بیشتر از دیروز به نابودی نزدیکترش می‌کنن. به صورتی که جمعیت مرال و شوکا در این مناطق به کمتر از انگشتان ۲ دست رسیده و اگه فکری به حالش نشه تا سال ۹۸ در این منطقه برای گونه مرال و شوکا خدایی نکرده به همین روال در این منطقه انقراض نقطه‌ای رخ خواهد داد.

دلگرم شدیم به  ارتفاعات سوادکوه

احمد بحری، محیط بان نیز درباره این موضوع نوشت: وقتی چند ماه پیش داریوش احمدی پور برای ثبت تصاویر حیات‌ وحش ارتفاعات سوادکوه و جنگل‌های اطراف روستاشون در سوادکوه ازم مشورت خواست که چه دوربینی و از کجا بگیره فکرش رو نمی‌کردم کار به اینجا برسه.

آخه پیام‌های زیادی از این دست دارم اما افراد بعد از مدتی دلسرد میشن و کار رو به نتیجه نمی‌رسونند.

اما داریوش عزیز با صبر و استقامت خودش هم به نتیجه شیرینی دست پیدا کرد و هم ما رو دلگرم کرد و در نهایت مسوولینی که به حفاظت  ارتفاعات سوادکوه اعتقادی نداشتند رو متقاعد کرد باید فکری برای حفاظت بکنند.

درود به غیرت و عشق به زادگاهش.

پایان پیام

کد خبر : 105964 ساعت خبر : 8:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105964
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات