اقتصاد ایران اگر اقتصاد آلمان بود با این وضع ورشکست می شد

این اندازه قاچاق و احتکار اگر اقتصاد آلمان هم باشد فرو می‌ریزد و به زمین می‌خورد. چه برسد به اقتصاد ایران و شرایط این روزهای ایران‌مان که تحریم از سر و کولش بالا می‌رود.
پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: بعد از انتشار فیلم گفتگوی پیرمرد طبسی با وزیر جهاد کشاورزی، انتقادهای شدیدالحنی صورت گرفت که چرا وزیر کشاورزی به خب خب گفتن اکتفا کرد؟ چرا کاری نکرد؟ چرا پاسخی نداد؟ و از این دست سوالات.
ابتدا این خبر را بخوانید تا بعد برایتان توضیح دهم.
به نقل از ایرانا: «مأموران گمرک پرویز خان کرمانشاه و بازرگان با رصد یک محموله تجاری، ۲۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گوجه فرنگی و دو هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف کردند».

وزیر اهل عمل

اکنون توجه داشته باشید در واقع وزیری، وزیر است که اهل عمل باشد و نه فقط حرف زدن. وزیر جهاد کشاورزی به خب خب گفتن بسنده کرد زیرا در حوزه وزارت ایشان کار دیگری از دستشان برنمی‌آمد. ایشان از پیرمردی طبسی اطلاعاتی کسب کرد و خیلی کوتاه پاسخش را داد.
اما درکنارش، سایر مسؤلینی که در حوزه کشف قاچاق، دستی بر آتش دارند روی موضوع «گوجه‌فرنگی» حساس شدند و وارد عمل شدند.
آنها با گرایی که پیرمرد طبسی داد، توانستند یک محموله قاچاق ۲۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرمی گوجه را کشف کنند. که با احتساب هر دانه گوجه‌فرنگی ۷۰۰ تومان، شاید قاچاق کنندگان این محموله نیز «سطان گوجه‌فرنگی» نام بگیرند.
و آنقدر پیرمرد نفسش حق بود که نه تنها گوجه‌ها کشف و ضبط شدند، حتی در کنارش محموله قاچاق سوخت نیز شناسایی شد. که البته چون هنوز سوخت گران نشده‌است شاید بتوان گفت آنها در زمینه قاچاق آماتور بوده‌اند.

اقتصاد ایران و آلمان

واقعاً مسولین ما بیشتر از این دیگر چه می‌توانند انجام دهند؟
اخبار و گزارشات محموله‌های قاچاق، از پوشک و برنج و گندم گرفته تا گوجه‌فرنگی و سوخت آنهم هر روز از یک گوشه از خاک این کشور توسط دشمنان که صورت نمی‌گیرد. خود ما انجامش داده ایم و حقیقت دارد که از ماست که برماست.
این اندازه قاچاق و احتکار اگر اقتصاد آلمان هم باشد فرو می‌ریزد و به زمین می‌خورد. چه برسد به اقتصاد ایران و شرایط این روزهای ایران‌مان که تحریم از سر و کولش بالا می‌رود.
پدربزرگ طبسی! کاش فقط روی شانه‌های وزیر جهاد کشاورزی ضربه نمی‌زدی. کاش روی شانه‌های همه ما ضربه ‌می‌زدی تا حواسمان سر جایش بیاید که ما یکبار توسط دنیا تحریم شده‌ایم دیگر خودمان، خودمان را تحریم و قاچاق و احتکار نکنیم!

برخورد قابل تامل پیرمرد طبسی با وزیر جهاد کشاورزی

پایان پیام

کد خبر : 106207 ساعت خبر : 8:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106207
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات