به پلاستیک خوردن خود پایان دهیم

به پلاستیک خوردن خود پایان دهیم

پایگاه خبری گلونی، معین بادپادانشمندان برای اولین بار تایید کردند که بدن انسان با پلاستیک آلوده می‌شود. در آزمایشی با این هدف که روزانه چقدر پلاستیک می‌خوریم در بدن شرکت‌‌کنندگان نمونه‌هایی از میکروپلاستیک مشاهده شد.

هشدار همیشگی زباله پلاستیک

یکی از هشدارهای همیشگی طرفداران محیط زیست این بود که فعلا همین زمین در اختیار ماست و تمام اثراتی که انسان بر فضای پیرامون خود از جمله طبیعت بگذارد، به خودش بازخواهد گشت. دیر یا زود دارد. اما سوخت و سوز ندارد.

این همچون چرخه‌ای است که انسان هرجای آن باشد، نتیجه‌اش را خواهد دید. زیرا دو نقش خواهد داشت. هم اثرگذار و هم اثرپذیر است. راه فراری از آن نیست.

نمایش خوردن زباله پلاستیک شروع شد

ظاهرا این چرخه به مرور اثرات دور زدن خودش را به نمایش گذاشته است. طبق آمار حدود پنج درصد از پلاستیک‌های جهان وارد دریا می‌شود که ممکن است نصیب ماهیان شود. آزمایشات نشان داده است که میکروپلاستیک در بدن افراد هم از طریق ماهیان یا استفاده از آب بطری وارد شده است.

هرچند که انتظار می‌رود این خبرها نیز همچون هشدارهای قبلی، توجه زیادی به خود جلب نکند. حداقل نسبت به خبرهای هیجانی، سیاسی یا اقتصادی دیگر.

به پلاستیک خوردن خود پایان دهیم

هشدارهای محیط زیستی روز به روز شدیدتر می‌شود. شرایط برای آینده انسان سخت‌تر می‌شود و در مقابل تلاش برای مبارزه با گسترش بی‌رویه زباله‌های پلاستیکی هم شدت می‌گیرد. اما به نظر می‌رسد سرعت تخریب محیط زیست با سرعت اصلاح آن تفاوت آشکاری دارد.

برخلاف آنکه باید سرعت اصلاح قوانین و فعالیت‌های انسان برای بهبود محیط زیست بالاتر از سرعت نابودی زمین باشد، اما دقیقا برعکس است. هرچند که هنوز امید باقی است. هنوز هم می‌توان قبل از آنکه وجود حجم پلاستیک در بدن انسان مثلا مدرن عادی شود، برای آینده جدی‌تر کار کرد.

البته اگر منتفعان سیاسی و اقتصادی در جهان، از اختیارات خود نهایت استفاده را در این راه ببرند و به اتحاد جهانی برای نابودی زمین پایان دهند.

پایان پیام

کد خبر : 104465 ساعت خبر : 6:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104465
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات