تغییر قیمت مرغ از این ستون به اون ستون

این قیمت‌های مختلف برای قیمت مرغ نشان می‌دهد در کشور ما نرخ مصوب و این حرف‌ها فقط یک شوخی است.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: قیمت امروز مرغ درشت به ۹۲۳۰ تومان، مرغ ریز ۱۰۲۰۰ تومان و مرغ شمال در تهران به ۹۶۰۰ تومان رسید، در حالی که حداکثر نرخ مصوب مرغ بر اساس مصوب کارگروه تنظیم بازار ۸۱۷۵ تومان است.

تفاوت معقول قیمت مرغ

البته بخشی از آپشن‌ها هست که در این خبر نیامده است. مثلا اگر مرغ پیش از آن ‌که سرش بریده شود در شبانه‌روز ۸ ساعت کامل استراحت می‌کرده است به قیمت بالای ۱۳۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

یا مثلا اگر خانم مرغه از یک سری دانه‌های خاص و باکیفیت تغذیه می‌کرده پس یقین داشته باشید قیمتش تا بالای ۱۵۰۰۰ تومان نیز می‌رسیده است.

سرتان را درد نیاورم. درست مثل  دلار که الان در هر جایی و هر مکانی با قیمتی خاص مبادله می‌شود، مرغ و گوشت و کلیه اجناس و کالاهای ایرانی و خارجی چنین وضعیتی دارند.

قیمت مرغ و نرخ مصوب!

این قیمت‌های مختلف نشان می‌دهد در کشور ما نرخ مصوب و این حرف‌ها فقط یک شوخی است.

این تفاوت‌های قیمتی بستر را برای سودجویان فراهم می‌کند تا با خیالی آسوده هر قیمتی که می‌خواهند روی کالاهایشان بگذارند.

و جالب این جاست اگر اعتراضی هم به این تضادها شود، آن‌قدر ویژگی‌های مختلف برای مرغ‌ها ارایه می‌شود که آدم مجاب می‌شود واقعا این اختلاف قیمت‌ها دلیل دارد و بی‌خود و بی‌جهت نیست.

نظارت کجاست؟

نظارت بر قیمت‌گذاری اجناس باید با وسواس بیش‌تر و به صورت مستمر صورت گیرد. به طور قطع وضع جریمه‌هایی بر نرخ‌های غیرمنصفانه بی‌تأثیر در کاهش قیمت‌ها نخواهد بود.

تفاوت در قیمت‌ها بین اجناسی که از لحاظ کیفی در درجه‌های مختلف قرار گرفته‌اند، همیشه بوده است و کسی منکر آن نمی‌شود. اما کالاهایی که یکسان هستند و در قسمت‌های مختلف شهر و یا به دلیل ویژگی‌های توهمی با قیمت‌های چند برابر فروخته می‌شوند باید هرچه سریع‌تر از چرخه بازار حذف شوند و با فروشندگان آن‌ها برخورد جدی صورت بگیرد.

پایان پیام

کد خبر : 104654 ساعت خبر : 11:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104654
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات