جریمه خودروی فاقد معاینه فنی چقدر است؟

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی:  جریمه ۵۰ هزارتومانی خودروهای فاقد معاینه فنی از روز شنبه آغاز می‌شود. به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی قرار بود طرح کاهش آلودگی هوا از ابتدای آبان آغاز شود، پلیس به دلیل صف‌های طولانی در مراکز معاینه فنی این طرح را به تعویق انداخت.

برای ما مردمانی که معمولا از اجرای بسیاری از قوانین اجتماعی شانه خالی می‌کنیم و به هر نحوی که شده به دنبال راه فراری برای آن هستیم این جریمه‌های سنگین بهترین گزینه است.

با وجود این همه تبلیغ که در مورد استفاده نکردن از خودروها به صورت تک سرنشین می‌شود باز هم خیابان‌ها پر است از خودروهایی که در آن‌ها فقط یک نفر یعنی راننده، نشسته است. آلودگی ناشی از حضور این همه اتومبیل در خیابان را بگذارید یک طرف، آلودگی ناشی از سوخت خودوهای با نقص طرف دیگر.

تصورش هم وحشتناک است. بی‌دلیل نیست که هوا روز به روز آلوده‌تر می‌شود و شرایط تحمل آن سخت‌تر.

از سوانح تا آلودگی هوا

اما فقط بحث آلودگی هوا نیست که با خودروهای سالم و بدون نقص کم می‌شود. سالانه جمع زیادی از هم‌وطنان ما در سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. به جز عدم احتیاط که یک دلیل پررنگ است، گاهی وجود اشکال فنی در خودروها هم باعث بروز حوادث شده است.

یک نتیجه خوب دیگر معاینه فنی خوروها به موقع و سر وقت این است یک مشکل کوچک که با صرف وقت و هزینه کم قابل برطرف کردن است به مشکل بزرگ و غیر قابل حل تبدیل نمی‌شود.

خودروی فاقد معاینه فنی و جریمه

همان‌طور که چند سال گذشته وضع جریمه سنگین برای بستن کمربند ایمنی، جواب داد و حالا تقریبا همه به محض نشستن داخل اتومبیل کمربندشان را می‌بندند، این جریمه هم تاثیرگذار خواهد بود. به شرطی که مجریان این قانون نیز سفت و سخت پیگیر باشند تا پس از مدتی فرهنگ‌سازی شود و دیگر نیازی به جریمه هم نباشد.

پایان پیام

کد خبر : 106126 ساعت خبر : 10:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106126
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات