خودکشی پزشکان بیش از دیگران

پایگاه خبری گلونی، معین بادپاطبق گزارش‌های جدیدترین جلسه سالانه انجمن روانپزشکان آمریکا در سال ۲۰۱۸ تعداد خودکشی پزشکان بیش از سایر شاغلان دیگر است.

البته این پژوهش طبق گفته خودش شاغلان را محاسبه کرده است وگرنه باید رتبه اول در اختیار بیکاران باشد. اما همین که پزشکان در رتبه اول قرار دارند، خودش به اندازه کافی عجیب است. اما چرا اینگونه است؟

خودکشی پزشکان

احتمال اول این است که آنها تمام رشته‌های پزشکی را در یک دسته قرار داده‌اند. در حالی که باید تمام گرایشات را از هم جدا در فهرست آورد. مثل این است که تمام رشته‌های مهندسی را هم در یک مجموعه بیاوریم. یا تمام رشته‌های هنری!

خودکشی پزشکان تجربی

احتمال دوم این است که این افراد اصلا پزشک نبودند. مثل همین چند هزار نفری که در ایران عمل جراحی زیبایی انجام می‌دهند اما هیچ کدام مجوز قانونی ندارند و اصطلاحاً پزشک تجربی هستند. پزشک بودن فرد بنا بر ادعای خودش تایید شده است یا خیر؟

خودکشی پزشکان غیرمرتبط

با فرض تحصیل فرد در رشته پزشکی، باز هم دلیل نمی‌شود فرد پزشک باشد. مگر پزشک متخلفی که در رشته دیگری به غیر از خودش مشغول فعالیت است کم داریم؟ یعنی همه آنهایی که جراحی زیبایی انجام می‌‌دهند در رشته مرتبط درس خوانده‌اند؟ یعنی این میزان خروجی دانشگاه در این رشته داریم؟

خودکشی پزشکان اسمی

احتمال سوم این است که با فرض تحصیل فرد در رشته مرتبط با فعالیت خود، واقعا هر کس پزشک باشد، پزشکی بلد است؟ به هرحال درس خواندن که ملاک نیست. به خصوص در رشته پزشکی که رعایت برخی از اصول اخلاقی بر موضوعات اقتصادی مهمتر است. آیا آنها را از آمار پزشکان جدا کرده‌اند؟

به هرحال هرجور حساب کردیم، متوجه شدیم بعید است پزشکان در رتبه اول خودکشی باشند. احتمالات دیگری هم داشتیم که چون جامعه پزشکی نسبت به شغل خودش حساسیت بالایی دارد، از بیان آن معذوریم. شما هم اصرار نکنید.

پایان پیام

کد خبر : 104353 ساعت خبر : 11:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104353
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات