دختران بدون گریم در ورزشگاه آزادی

امیدوارم حالا که این رویا به حقیقت پیوسته دائمی باشد و همیشه دختران بدون گریم برای تماشای ورزش مورد علاقه‌شان حضور پیدا کنند.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: حضور بانوان در جایگاه مخصوص خودشان برای تماشای بازی پرسپولیس از خوشی‌های امروز بود. تشویق زن‌ها هنگام ورودشان به جایگاه از سوی مردان و رعایت آداب این همسایگی نشان داد در کشور ما هم حضور بانوان در استادیوم ورزشی و برای تماشای فوتبال فرهنگ‌سازی شده است.

نمی‌دانم این همه زمان و تلاش و بیا و برو برای وقوع این اتفاق خوشایند ضروری بود یا نه اما امیدوارم حالا که این رویا به حقیقت پیوسته دائمی باشد و زنان مجبور نباشند برای تماشای ورزش مورد علاقه‌شان خودشان را گریم کنند.

عکاسان و دختران بدون گریم

لحظه باشکوه ورود زنان به ورزشگاه آزادی

نکته جالبی که بعد از ورود زن‌ها به استادیوم وجود داشت هجوم عکاسان خبری به جایگاه اختصاصی بانوان بود. عکاس‌هایی که هر کدام سعی داشتند خوشحالی بانوان را در قاب یک عکس ثبت کنند. طوری که انگار کل استادیوم خلاصه شده بود در آن جایگاه.

تشویق دختران بدون گریم

اما سبک و سیاق تشویق زنان هم منحصر به خودشان بود، در این جایگاه کم‌تر از بوق‌های شیپوری و فریاد خبری بود، بیش‌ترین تشویق بانوان با دست زدن‌های منظم و پیاپی بود.

حضور زنان در استادیوم یک حق است، درست مثل مردان، خوشبختانه این چند بار حضور هم نشان داد می‌توان مسالمت آمیز فوتبال تماشا کرد و لذت برد پس دیگر نیازی به این همه سخت‌گیری نیست.

شاید حضور زنان در استادیوم مستلزم فراهم کردن امنیت در سطحی بالاتر باشد اما دولت می‌تواند آن را محقق کند و بهتر است از این حق زنان دیگر ساده و سرسری نگذرد.

اصلا شاید حضور یک زن در مقام مادر، همسر،خواهر و یا دختر بازیکنان قوت قلبی باشد برای آن‌ها.

فراموش نکنیم این ما و رفتارمان است که حد و حدود قوانین را تعیین می‌کند، اگر خود ما به عنوان یک مرد یا یک زن مقررات هر جامعه (اعم از فرهنگی، ورزشی، هنری و…) را رعایت کنیم شاید نیاز به وضع این همه قوانین سختگیرانه هم کم‌تر شود.

پایان پیام

کد خبر : 105864 ساعت خبر : 10:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105864
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات