سفیران کالاهای ایرانی کجا هستند؟

قرار نیست از هر کالای بی‌کیفیت حمایت شود. اما افرادی که این دلیل را می آورند واقعا از کالاهای ایرانی باکیفیت بالا حمایت می‌کنند؟

پایگاه خبری گلونی، معین بادپاشرکت سامسونگ از سفیرش در روسیه به خاطر استفاده از آیفون ۱۰ شکایت کرده است. این مجری تلویزیونی که سفیر سامسونگ در روسیه به حساب می‌آید، در یک برنامه حین استفاده از آیفون ۱۰ دیده شد. کره‌ای‌ها برای برخورد، از او شکایت کردند و خواستار دریافت غرامت سنگین یک میلیون و ششصد هزار دلاری شدند.

طبیعی است وقتی یک فرد سفیر یک موضوع می‌شود، نمی‌تواند مطابق خواست خود در آن حوزه رفتار کند و به آسانی از مزایا یا عواید سفیر بودن هم بهره بگیرد. حال این برخورد را با سفرای حوزه‌های مختلف در ایران مقایسه کنید.

سخنرانی و دفاع از کالاهای ایرانی

برخی از مسئولان و مدیران ایران به خصوص کسانی که از صبح تا شام درباره لزوم استفاده از کالاهای ایرانی سخنرانی می‌کنند، به سراغ برندهای معروف خراجی رفته‌اند. این موضوع حتی از جانب برخی چهره‌های مشهور تلویزیونی و هنرمندان نیز صدق می‌کند. به طوری که پیش از این بارها در شبکه‌های اجتماعی نیز بازخوردهای منفی داشته است.

اگرچه برخی از آنان با ذکر دلایل عجیب و غریب می‌گویند شناخت درستی از برندهای باکیفیت ایرانی ندارند. این تحقیق نکردن بیشتر به دلیل نبود دغدغه فکری از جانب آنهاست. برخی از آنها فقط به این دلیل درباره موضوعی صحبت می‌کنند، چون باید صحبت کنند. بایدی که منفعتی برای آنها به دنبال خواهد داشت. همین!

کالاهای ایرانی و دغدغه ملی

این در حالی است که کالای ایرانی زمانی رونق می‌گیرد که اشتغال ایرانی و حمایت از محصول وطنی تبدیل به یک دغدغه ملی شود. قرار نیست از هر کالای بی‌کیفیت حمایت شود. اما افرادی که این دلیل را می آورند واقعا از کالاهای باکیفیت بالای داخلی حمایت می‌کنند؟

بهتر است قبل از آنکه به دنبال اولویت بندی میان افزایش کیفیت یا خرید و حمایت باشیم، به این سوال پاسخ دهیم که آیا از کالاهای باکیفیت ایرانی دفاع کرده‌ایم؟ آیا نباید تردید داشت که بخشی از فضاسازی‌های بی‌کیفیت خواندن محصولات ایرانی، از واردکنندگان کالای درجه چندم کشور دیگر، آب می‌خورد؟

پایان پیام

کد خبر : 104844 ساعت خبر : 9:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104844
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات