شباهت کارمندان کره جنوبی و مدیران بازنشسته ایرانی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپادولت کره جنوبی بعد از طرح تعطیلی جمعه در ادارات دولتی این کشور، به سراغ طرح جدیدی برای کاهش میزان کار کردن کارمندان گرفته است. طبق این طرح، تمامی رایانه‌های ادارات از ساعت هفت بعدازظهر به بعد، خاموش می‌شوند و هیچ عذر و بهانه نیز اضافه‌کاری بیشتر قبول نمی‌شود.

البته بعید نیست با این تصمیمات دولت، مسئولان فعلی در انتخابات بعدی رای نیاورند. چون تا امروز ۶۷ درصد کارمندان درخواست کرده‌اند تا از این قانون مستثنی شوند!

شباهت کارمندان کره جنوبی و مدیران بازنشسته ایرانی

به نظر می‌رسد شباهت‌هایی میان این کارمندان و مدیران بازنشسته ایرانی وجود دارد. زیرا در ایران نیز برخی با هزار راهکار تلاش می‌کنند تا راهی برای ماندن در مشاغل دولتی پیدا کنند. البته در جزئیات تفاوت‌های زیادی دارند که چندان مهم نیست. در حال حاضر مهم این است که چرا کارمندان دولت کره جنوبی اینقدر کار می‌کنند؟

واقعا در محیط کاری آنها چه خبر است که این همه کار می‌کنند و دوست دارند بیشتر کار کنند و کمتر استراحت کنند؟ به طور مشابه در محیط کاری برخی از بازنشستگان ما هم چه خبر است که حاضر نیستند دست از کار بکشند و به تفریح بپردازند؟

علاقه به خدمت به مردم و دیگران چقدر در میان مردم کره جنوبی زیاد است که آنها ترجیح می‌دهند اضافه کاری بیشتری کنند تا آنکه با خانواده خودشان وقت بگذرانند؟ دقیقا مثل بازنشستگان ما که به دلیل خدمت به مردم نمی‌توانند یا نمی‌خواهند به خانه بروند؟

چرا این کارمندان کره جنوبی دوست دارند دست از پیشرفت برندارند و آینده را بیش از قبل بسازند؟ دقیقا مثل بازنشستگان ما که تا امروز دسترنج آنها را در همان ادارات و زیرمجموعه‌هایشان می‌بینیم.

اصلا چرا دولت کره جنوبی به زور می‌خواهد این افراد را به خانه بفرستد وقتی خودشان دوست دارند کار کنند و بیش از حد مانع آزادی عمل آنها می‌شود؟ دقیقا مثل دولت ما که به زور می‌خواهد بازنشستگان را بازنشسته کند؟ تا جایی که برخی از مسئولان مجبور شدند تهدید به برخورد قضایی با بازنشستگان بازننشسته کنند.

به نظرتان دلایل هر دو یکسان است؟

پایان پیام

کد خبر : 105458 ساعت خبر : 10:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105458
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات