شمس تبریزی و مراسم کلنگ زنی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپادر خبرها آمده است که مراسم کلنگ‌زنی احداث یادمان شمس تبریزی در خوی برگزار شد.

هرساله همزمان با برگزاری روز مولانا در کشور ترکیه بسیاری از مردم و صاحبنظران، نسبت به بی‌توجهی یا کم‌توجهی به استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشور هشدار می‌دهند و تاسف می‌خورند.

در حالی که کشور ترکیه هرساله درآمد هنگفتی از آرامگاه مولانا و حواشی آن (از فروش نماد و کتاب و لباس و طرح و …) دارد، یادمان شمس تبریزی آنطور که باید جدی گرفته نمی‌شود.

فقط تعداد محدودی از فرهنگ‌دوستان و اهل ادب به صورت شخصی و با حمایت ضعیف دولتی، این روز را گرامی می‌داشتند.

البته در سال‌های گذشته، به میزان اندکی نسبت به این ظرفیت، توجه صورت گرفت وبرگزاری جشنواره یا بزرگداشت قابل تحسین است. اما هنوز که هنوز است برای بهره‌مندی از آن و رساندن آن به جایگاه قابل قبول، فاصله زیادی وجود دارد.

حالا خبر رسیده که بعد از قریب ده سال که وجود مقبره شمس در خوی به اثبات رسیده است، کلنگ ایجاد مجموعه فرهنگی با حضور جمعی از مسئولان از جمله سازمان میراث فرهنگی برگزار شده است. مجموعه‌ای که قرار است به مرور بتواند فرصت ارزشمند گردشگری را نه فقط برای خوی، که برای کل ایران بیشتر کند.

پایان نامعلوم آرامگاه شمس تبریزی

هرچند که متاسفانه این گونه طرح‌ها پایان نامعلومی دارند. تجربه‌ای که تا تکمیل شدن آن، حامیان طرح را نگران نگه می‌دارد.

با تغییر یک مدیر، ممکن است سال آینده بودجه یک طرح فرهنگی جا به جا شود و یا ترتیب اولویت‌ها تغییر کند. همین موضوع هم موجب می‌شود که هم‌اکنون بسیاری از طرح‌ها در نیمه به حال خود رها شده‌اند.

به طوری که به دلیل نرسیدن بودجه، هم پروژه به سرانجام نرسیده است و هم به مرور زمان، تمام هزینه‌های قبلی به باد رفته است.

امیدواریم طرح فرهنگی آرامگاه شمس تبریزی که نیازمند توجه جدی و فوری است، گرفتار این آسیب نشود و بیش از این، فرصت‌ها را از دست ندهیم. ما این سه سال انتظار که گفته می‌شود این پروژه به اتمام می‌رسد را هم صبر می‌کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 106527 ساعت خبر : 10:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106527
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات