شکایت شجریان از صدا و سیما به دادگاه تجدیدنظر رفت

شکایت شجریان از صدا و سیما به خاطر پخش بدون مجوز آثارش برای رسیدگی به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بحث شکایت استاد محمدرضا شجریان از صدا و سیما و بحث پخش نشدن آثار این خواننده از صدا و سیما و حواشی که آواز ربنا پیش آورد یکی از پیچیده‌ترین و معروف‌ترین پرونده‌های حقوقی موسیقی ایران است.

پرونده‌ای با ابعاد بسیار گسترده و حواشی سیاسی و اجتماعی پیرامون آن.

امروز رسانه ها خبر دادند شکایت محمدرضا شجریان، از صداوسیما به خاطر پخش بدون مجوز آثارش برای رسیدگی به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شده است.

انگار که او و وکلایش قصد دارند که این ماجرا را تا پایان ادامه بدهند.

در طی سال‌های گذشته بارها پویش‌هایی از سوی مردم برای پخش شدن ربنا در ماه مبارک رمضان ایجاد شده است و بسیاری از هنرمندان و اهالی موسیقی و اهالی فرهنگ سعی کردند به نوعی شجریان را با صدا و سیما و صدا و سیما را با شجریان آشتی بدهند.

شکایت شجریان از صدا و سیما

اما گویا این مسئله هرگز اتفاق نخواهد افتاد. شجریان که سال‌های سال صدا و تصنیف‌‌هایش در رادیو و تلویزیون پخش می‌شد با نوشتن نامه‌ای در ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ از این کار جلوگیری کرد و فقط از صدا و سیما خواست که ربنای او را پخش کند.

«به صراحت اعلام می کنم که مایل نیستم صدای من از صدا و سیمایی پخش شود که بی اعتنا به حقوق هنرمندان است. قاطعانه از جنابعالی می خواهم دستور دهید هیچ اثری از من مطلقاً از رادیو و تلویزیون پخش نشود. چون در ماه مبارک رمضان هستیم، تنها به احترام این ماه مبارک و ادای دین به نیک سرشتی مردمی که در دامان آنها پرورش پیدا کرده ام، پخش «مناجات» و «ربنا» را اجازه می دهم.»

بعد از حواشی سال ۱۳۸۸ پخش کلیه آثار محمدرضا شجریان از صدا و سیما ممنوع شد و هرگز صدای او و ربنای او از هیچ شبکه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیما پخش نشد.

پایان پیام

کد خبر : 105351 ساعت خبر : 3:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105351
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات