ماجرای نوشابه زمزم به جای حق سنوات از نگاه مدیران

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: به نقل از دبیر کانون بازنشستگان گرگان: «مدتی است که وضع به صورتی درآمده که گارگران شرکت زمزم گرگان که بازنشسته می‌شوند به جای سنواتشان، معادل آن نوشابه دریافت می‌کنند تا در سطح شهر بفروشند.

شاید عده‌ای با خواندن این خبر انگشت تحیر به دندان بگزند که مدیران شرکت زمزم گرگان واقعاً چه فکری کرده‌اند تا به این نتیجه برسند که باید به بازنشستگان بعد از ۳۰ سال کارکردن، نوشابه بدهند!

به شما می‌گویم چه فکری کرده‌اند. در واقع موضوع را از دریچه نگاه مدیران زمزم گرگان بررسی می‌کنم. آنوقت به آنها حق می‌دهیم که به کارمندان میانسال بازنشسته‌شان نوشابه اهدا کنند.

حمایت از کالای ایرانی

احتمال۱: مسؤلین شرکت زمزم آنقدر به تولید داخلی کارخانه‌شان ارادت و عرق مسؤلانه داشته‌اند که کمی جو آنها را می‌گیرد و پیش خودشان می‌گویند:

«چرا برای پاداش پایان خدمت از پول که کالای خارجی است، استفاده کنیم؟ مگر ما بانک هستیم و یا دستگاه چاپ اسکناس تولید می‌کنیم که پاداش را با پول نقد پرداخت کنیم؟ برای حمایت از کالای داخلی کارخانه‌مان از همان نوشابه‌های خودمان استفاده خواهیم کرد».

حق سنوات معرفتی

احتمال ۲: از قدیم‌الایام نوشابه در فرهنگ مرام و معرفتی ما ایرانی‌ها جایگاه خاصی دارد.

مثلاً کسی که برای یک نفر دیگر نوشابه باز می‌کند به این معنی است که آن نفر اول به نفر دوم احترام ویژه‌ای می‌گذارد. و یا اگر کسی برای خودش نوشابه باز کند، به این معنی است که خودش را دوست دارد و برای خودش ارزش قائل است.

به این ترتیب مدیران زمزم به بازنشستگان، نوشابه دادند تا با زبان بی‌زبانی به آنها بگویند که ما برای شما نوشابه باز می‌کنیم و برای شما احترام قائل هستیم.

همچنین بازنشستگان تا پایان عمرشان هر شب برای خودشان یک نوشابه باز کنند تا در دوران میانسالی و کهنسالی دچار افت عشق به خویشتن نشوند و افسردگی نگیرند.

عادت نوشابه زمزم

احتمال ۳: نوشابه اگر در دوران جوانی مضر باشد برای دوران پیری سم است. زیرا به خاطر کربنیک اسیدی که دارد، بافت استخوانی را از بین می‌برد و سبب پوکی استخوان و یا تشدید آن می‌شود.

در این رخداد نیز مدیران، ساعتها فکر کرده‌اند که یک بارنشسته کارخانه زمزم ۳۰ سال آزگار هر روز در کارخانه یک بطری نوشابه می‌خورده‌است.

اگر ما هم پاداش سنواتش را نقدی به او بدهیم، او همه را خرج خرید روزانه نوشابه خواهد کرد و عادت بدش را ترک نخواهد کرد. اما اگر به جای پول به آنها نوشابه بدهیم، خاطره بدی در ذهن آنها به وجود می‌آید و این حس انزجار از نوشابه سبب ترک عادت نوشابه‌خوری آنها خواهد شد.

کمبود بازاریاب

احتمال ۴: به دلیل مشکلات اقتصادی کارخانه زمزم دچار تعدیل نیرو شده‌است و چاره‌ای جز تعدیل مأمورین فروش و بازاریاب‌ها نداشته‌است. و بهترین فرصت برای فروش نوشابه‌ها، بازنشستگان بوده‌اند تا سفیران فروش زمزم در سطح شهر بشوند.

توصیه همسران

احتمال ۵: در احتمال آخر به نظر می‌رسد چند ماه قبل از بازنشستگی کارمندان زمزم، همسران آنان به مدیران زمزم مراجعه می‌کنند و می‌گویند که: «اگر این مردان در خانه بمانند ما نمی‌توانیم آنها را تحمل کنیم زیرا بسیار غرغرو هستند. لطفاً آنها را در خانه ننشانید».

مدیران نیز تصمیم می‌گیرند با یک تیر دو نشان را هدف بگیرند. یعنی هم پاداش سنوات را پرداخت کنند و هم کاری برای بازنشستگان جور کنند تا خانم‌های آنها از غرغرشان راحت شوند.

پایان پیام

کد خبر : 104316 ساعت خبر : 9:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104316
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات