مشکلات اقتصادی و تاثیر آن بر کتابخوانی

مشکلات اقتصادی و تاثیر آن بر کتابخوانی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مشکلات اقتصادی، جو سیاسی و سیاست‌زده جامعه ایران اجازه نمی‌دهد که کتاب دغدغه مردم ایران شود.

رک و راست حقیقت این است که کتاب دغدغه مردم ایران نیست. حتی آن‌ها که دستشان به دهنشان می‌رسد و می‌توانند کتاب بخرند، دغدغه خواندن کتاب ندارند، چون حس نمی‌کنند که با کتاب‌خواندن می‌توانند نقشی در جامعه ایفا کنند.

جامعه سیاست‌زده

یک جامعه سیاست‌زده و پارتی‌زده نیازی به آدم کتاب‌خوان و باسواد ندارد.

وقتی بسیاری از کسانی که تحصیلات عالیه دارند بیکارند و یا آنهایی که در دانشگاه‌های مطرح ایران درس خوانده‌اند و جزو نوابغ حساب می‌شوند در خانه گذران زندگی می‌کنند، نمی‌توان از جامعه انتظار داشت که کتاب‌خوان شود.

ما ابتدا باید کتاب را دغدغه مردم ایران کنیم؛ تا کتاب دغدغه آن‌ها نشود، نمی‌توان انتظار تغییر داشت.

مشکلات اقتصادی یکی از دلایل دوری مردم از کتاب است. کتاب این روزها آنقدر گران است که اگر شما بخوانید دو، سه تا کتاب تازه برای کتابخانه خود بخرید، باید از بخشی از حقوق ماهانه خود چشم‌پوشی کنید و یا از خوراک و پوشاک خود کم کنید تا بتوانید آن کتاب‌ها را بخرید.

وضعیت کتابخانه‌ها

کتابخانه‌ها هم به همین وضع دچار هستند.

مشکلات اقتصادی روی آن‌ها هم تاثیرگذار گذاشته و آن‌ها کتاب‌های تازه را یا ندارند، یا دیر به کتابخانه خود اضافه می‌کنند.

همه این‌ها باعث شده تا کتاب دغدغه مردم نباشد. مردم دنبال مسائل سیاسی هستند، مردم سیاست‌زده شده‌اند؛ یعنی هم از سیاست زده شده‌اند و هم پیگیر مسائل سیاسی هستند.

مشکلات اقتصادی و تاثیر آن بر کتابخوانی

آنقدر در پلتفرم‌ها و اینستاگرام و تلگرام می‌چرخند که فرصتی برای کتاب‌خواندن پیدا نمی‌کنند و فکر می‌کنند حقیقت همان است که در اینستاگرام و تلگرام وجود دارد.

در جامعه سیاست‌زده نمی‌توان انتظار داشت که مردم کتاب بخوانند.

تا سیاست پایش را از زندگی مردم بیرون نکشد، نمی‌توان دوران خوشی را انتظار داشت که مردم کتاب بخوانند و چرخ کتاب‌فروشی‌ها و ناشران بچرخد.

پایان پیام

کد خبر : 106236 ساعت خبر : 11:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106236
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات