مصرف کم لبنیات و مصرف زیاد بنزین

آنچه از این کنار هم قرار دادن این دو خبر دستگیرمان می‌شود این است که هر ایرانی مصرف کم لبنیات را با مصرف بنزین جبران می‌کند.

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: به دو خبر زیر با دقت توجه کنید:

خبر اول: مصرف کم لبنیات

طبق گفته معاون وزیر بهداشت، سرانه مصرف روزانه لبنیات مردم در ایران ناامیدکننده و کمتر از یک لیوان شیر در روز است. که این سطح از مصرف یک پنجم مصرف مردم فنلاند است.

خبر دوم: مصرف زیاد بنزین

طبق آخرین اعلام رسمی دولت، مصرف بنزین در ایران ۹۱ میلیون لیتر در روز است. به عبارتی در هر شبانه‌روز به ازای هر نفر، یک و دوازدهم لیتر بنزین در ایران مصرف می‌شود.

با وجود اینکه تعداد خودروهای ایران و ترکیه مساوی است، اما مصرف سوخت در ایران ده برابر ترکیه است. در ترکیه به ازای هر نفر یک دهم لیتر بنزین مصرف می‌شود.

جبران مصرف کم لبنیات با بنزین

آنچه از این کنار هم قرار دادن این دو خبر دستگیرمان می‌شود این است که هر ایرانی مصرف کم لبنیات را با مصرف بنزین جبران می‌کند. زیرا ایرانی‌ها عادت دارند خودشان را با شرایط سخت و ناامیدکننده وفق دهند.

ما ایرانی‌ها وقتی دیدیم که شیر گران شد اما بنزین همچنان لیتری هزار تومان است، تصمیم گرفتیم با نوشیدن یک لیوان بنزین به جای شیر جبران مافات کنیم.

البته منظورم این نیست که یک لیوان بنزین را سر کشیدیم. خیر…

ما دریافتیم که وقتی نمی‌توانیم شیر و ماست را به دلیل گرانی تهیه کنیم، حتماً بعد از چند سال دچار پوکی استخوان خواهیم شد. برای همین به فکر افتادیم تا بنزین ارزان‌تر را خریداری کنیم و در باک ماشین‌هایمان بریزیم تا حتی برای خریدن یک عدد نان هم مجبور نباشیم تا سر کوچه پیاده برویم. زیرا در صورت پیاده رفتن تا سرکوچه، احتمال زمین خوردن و شکستن استخوانهایمان وجود دارد.

خیال آسوده

از بابت آلودگی هوا هم خیالمان راحت است. زیرا اگر هوا خیلی خیلی آلوده باشد، دولت طرح زوج و فرد را اجرا می‌کند.

ما ایرانی‌ها هم که در هر خانواده‌ای سه عدد ماشین داریم. یکی با شماره فرد، یکی با شماره زوج و یکی هم طرح‌دار. بنابراین بی‌خیال گرانی لبنیات و مصرف کم آن.

مهم سرآمدی و رتبه اولی در یک چیزی است که ما آنرا در مصرف زیاد بنزین یافته‌ایم.

پایان پیام

کد خبر : 104492 ساعت خبر : 1:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104492
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات