چرا تولید ناخالص هلند دو برابر ایران است؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی؛ محمد درویش در صفحه شخصی‌اش نوشت به مقایسه و بررسی آماری دو کشور ایران و هلند پرداخت و نکاتی را درباره سبک زندگی در این دو کشور مطرح کرد.

او در صفحه خود نوشت: هلند ۱۷میلیون جمعیت و ۲۲میلیون دوچرخه دارد که اغلب آنها کاربرد روزانه دارد؛ ما ۸۱ میلیون جمعیت و ۱۶میلیون دوچرخه داریم که اغلب آنها خاک می‌خورد!

چهارده درصد مردم هلند در معرض خطر کم‌تحرکی؛ و ۸۸ درصد ایرانیان به دلیل کم‌تحرکی از دیابت، کبدچرب، فشارخون و سکته‌های قلبی رنج کشیده و بیش از بودجه یکسال وزارت آموزش و پرورش خرج درمان‌شان در سال می‌شود!

دانش آموزان و سرویس مدرسه

از هر ۱۰ دانش‌آموز هلندی فقط ۳ نفر با خودرو به مدرسه می‌روند و دولت برنامه‌ دارد تا همه با دوچرخه به مدرسه روند. در ایران اما، وزن متوسط دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال در طول یک‌ دهه اخیر دو برابر شده و دولت می‌خواهد با بهبود کیفیت سرویس مدارس و تزریق مکمل ویتامین D، مشکل را حل کند!

مسئول ایرانی و هلندی

مسئولان دو کشور

دست آخر آنکه عکس بالا یکی از نمایندگان مجلس را سوار بر خودروی شاسی‌بلند آمریکایی‌اش نشان می‌دهد؛ مجلسی که فریاد ساده‌زیستی و اقتصادمقاومتی‌اش گوش فلک را کر کرده؛ اما تصویر پایین، پادشاه هلند به همراه خانواده‌اش است!

حالا می‌دانید چرا کشوری که یک چهلم ایران وسعت و یک چهارم ما جمعیت دارد؛ تولید ناخالص سالانه‌اش، دوبرابر ماست؟

پایان پیام

کد خبر : 104837 ساعت خبر : 10:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104837
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات