گرانی بلیط هواپیما و تبعات غیر قابل بخشش

با گرانی بلیط هواپیما تنها درصد اندکی از جامعه توانایی استفاده از این وسیله نقلیه را دارند.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات مهمترین موارد تخلفات درباره گران فروشی بلیط اربعین بود که ۵ شرکت هواپیمایی به دلیل گران فروشی جریمه شدند و متعاقبا اجازه فعالیت در صنف خود نخواهند داشت.

بهینه شدن زمان سفر

اگر سوانح هواپیمایی که در چند سال اخیر سبب ایجاد رعب و وحشت برای استفاده از هواپیما شده است را فاکتور بگیریم، هواپیما از آن وسیله‌های نقلیه‌ای است که مدت زمان سفر را به طور قابل توجهی کوتاه می‌کند.

به همین دلیل برای خیلی افراد که به لحاظ جسمی توانایی سفرهای طولانی مدت را ندارند یا حتی افرادی که حوصله نشستن در وسایل نقلیه زمینی و یا رانندگی‌های طولانی مدت ندارند بسیار گزینه خوبی است.

بلیط هواپیما و بیماران ایرانی

ولی با گرانی بلیط هواپیما تنها درصد اندکی از جامعه توانایی استفاده از این وسیله نقلیه را دارند.

شاید بهترین استفاده هواپیما برای بیمارانی باشد که امکان رفت‌و‌آمد در مسیرهای طولانی مدت را ندارند اما اگر این بیماران از طبقه متوسط جامعه باشند باید قید هر رفت‌و‌آمدی را بزنند. حتی اگر این جابه‌جایی ها ضروری باشد.

بگذارید یک مثال بزنم، در حال حاضر وضعیت بیمارستان‌ها، پزشکان و تجهیزات پزشکی در سراسر کشور بسیار بهتر از قبل شده ولی باور کنید برای بعضی دستگاه‌های ساده پزشکی هنوز مردم برخی شهرستان‌ها باید به شهرهای بزرگ‌ بروند.

خب در چنین وضعیتی بیمار باید ساعت‌ها در وسیله نقلیه زمینی باشد چرا که بلیت هواپیما از آن هزینه درمان گران‌تر می‌شود.

گرانی بلیط هواپیما

بدتر از آن زمانی است که قیمت‌ها به دلیل تعطیلات و یا ایامی خاص گران‌تر از مقدار تعیین شده می‌شود. در این زمان‌ها گاه قیمت بلیت به دو برابر مبلغ اصلی آن رسیده است.

نمونه‌اش همین گران فروشی در اربعین که ۵ شرکت را از فعالیت محروم کرده است.

گرانی و تورم تا یک حدی قابل قبول است اما وقتی که فقط و فقط سودجویی و ماهیگیری از آب گل‌آلود هدف شود بایستی با برخورد مناسب جلوی آن گرفته شود.

پایان پیام

کد خبر : 104448 ساعت خبر : 1:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104448
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات