احمدرضا دالوند درگذشت

احمدرضا دالوند درگذشت

احمدرضا دالوند از هنرمندان گرافیست و اهالی رسانه که چندی پیش به دلیل عفونت از ناحیه پا بر اثر بیماری دیابت در بیمارستان بستری شده بود و تحت عمل جراحی قرار گرفت، ساعت ۲ بامداد امروز در منزلش دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی؛ به نقل از ایسنا:

احمدرضا دالوند، گرافیست و نویسنده مطبوعاتی روز دوشنبه (۱۹ آذر ماه) بعد از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.

هادی حیدری، کاریکاتوریست مطبوعات در گفت‌وگویی با ایسنا ضمن تایید این خبر، اظهار کرد: متاسفانه آقای دالوند ساعت ۲ صبح امروز (۱۹ آذر ماه) در منزلشان فوت شدند.

احمدرضا دالوند درگذشت

او ادامه داد: در صحبتی که با آقای کرمان‌پور، پزشک آقای دالوند داشتم، گفتند که هنوز علت مرگ او مشخص نیست و به همین خاطر هم فعلا باید منتطر پاسخ پزشکی قانونی در این باره باشند.

حیدری یادآور شد: طبق گفته پزشک آقای دالوند، روند درمانی آقای دالوند چهار روز پیش به پایان رسیده بود و با وجود پیشنهاد پزشک برای ماندن در بیمارستان، او ترجیح داد که به منزل برود.

زنده‌یاد احمدرضا دالوند، گرافیست و نویسنده مطبوعاتی و پژوهشگر هنر از مدتی پیش تحت درمان قرار داشت.

پیام‌های تسلیت برای احمدرضا دالوند

مسوولان هنری با انتشار پیام‌هایی درگذشت احمدرضا دالوند ـ گرافیست مطبوعاتی ـ را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، سید مجتبی حسینی ـ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در پیامی درگذشت احمدرضا دالوند هنرمند طراح گرافیک و منتقد هنری را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:

« عمر دلخوشی ها چقدر کوتاه است، دالی. دریغ و افسوس که آن همه شور و امیدی که هفته گذشته در دل و سر داشتی شب گذشته که به خیابان بهار آمدی، خزان شد. گفتیم و خندیدیم و با همان شور و حال و سرخوشی به کار برگشتیم و منتظر روزی ماندم که از تخت بیایی پایین. گفتی طرح و کتابی برای هنرمندان گمنام داری و کارهایی دیگر.

چندبار خواندم و خواندیم: هنگام تنگدستی در عیش کوش و مستی کاین کیمیای هستی قارون کند گدا را

چه زود رفتی احمدرضا دالوند، دالی، تسلیت به دخترت آبی و دوستان یارت. روحت شاد، یادت گرامی»

***

هادی مظفری ـ مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ نیز در پیام تسلیت به مناسبت در گذشت «احمدرضا دالوند » هنرمند طراح گرافیک ، پژوهشگر و منتقد هنری گفت:

«روزی که در بیمارستان به دیدار احمدرضا دالوند عزیز رفتیم حال روحی خوبی نداشت و نگران وضعیت جسمی خود پس از قطع پایش بود، اینکه از این پس، چگونه کار کند و… امروز دالوند در بین ما نیست و همه ی ما که از بیماری و شرایط او غمگین و نگران بودیم حالا عزادار جای خالی او هستیم.

جسم او را درون خاک فرو نهاد و روحش به جاودانگی پر کشید. احمدرضا دالوند، هنرمند،پژوهشگر ،منتقد و طراح گرافیک که از نسل هنرمندان دغدغه‌مند بود از میان ما رفت. او چراغ نقد هنری را پس از انقلاب روشن نگه داشت. در گذشت او را به خانواده محترم اش،دوستانش و جامعه هنری کشور تسلیت عرض نموده و برای او روحی آرام در بارگاه قدس الهی آرزومندم.»

***

همچنین علی محمد زارع ـ‌ رییس موزه هنرهای معاصر تهران ـ طی پیامی در گذشت احمد رضادالوند هنرمند گرافیست، نویسنده و منتقد هنرهای تجسمی را به جامعه هنری تسلیت گفت.در پیام تسلیت علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران آمده است:

«دیگر بار عزیزی ارشمند با گشودن آغوش به روی زندگی دیگر، جامعه هنری و اهالی رسانه را در ماتم فقدان خود در دنیای مادی اندوهگین ساخت. آن گرامی رسالت دنیایی خود را با تدریس وخلق آثاری ارشمند به فرجام رساند و رهسپار تجربه‌ای دیگر شد.

علی محمد زارع ضایعه درگذشت این عزیز و گرامی را به خانواده آن بزرگوار ، جامعه هنرمندان هنرهای تجسمی واهالی رسانه تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن عزیز رحمت و مغفرت واسعه و جهت بازماندگان، جامعه هنری و اهلی رسانه، طلب صبر و اجر می‌نماید.»

به گزارش ایسنا، احمدرضا دالوند، گرافیست و نویسنده مطبوعاتی بامداد دوشنبه ۱۹ آذرماه بعد از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.

معرفی احمدرضا دالوند

سیدفرید قاسمی در کتاب دانشنامک خرم آباد نوشته است:

احمد رضا دالوند تصویر‌گر مدیر هنری متولد سال۱۳۳۷ کارشناس گرافیک، دبیر هنری و طراح روزنامه‌ها و مجله‌های سراسری،

مدرس، طراح برگزیده مسابقه‌های بین المللی، داور جشنواره، منتقد و گزارشگر هنرهای تجسمی معاصر.

از آثار اوست:«خوانش صفحه بدون قرائت متن»، «سیاه و سفید (نقدی بر نقاشی معاصر ایران)» و «منظره نگاری».

پایان پیام

کد خبر : 108189 ساعت خبر : 10:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=108189
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات