استاد شفیعی کدکنی در بزرگداشت محمد علی موحد روی زمین نشست

امروز مراسم بزرگداشت استاد محمدعلی موحد در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد و استاد شفیعی کدکنی بر درگاه تالار فردوسی چون شاگردی بر زمین نشست تا تجلیل استادی دیگر را ببیند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیدرضا شکراللهی نوشت: بزرگ که باشی بالا و پایین ندارد؛ هر کجا که بنشینی بر صدر نشسته‌ای. تواضع که به خرج دهی و بر زمین بنشینی که دیگر هیچ، بر صدر مجلسی و بر سر صاحب مجلس حق داری.

امروز مراسم بزرگداشت استاد محمدعلی موحد در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

هیچ تجلیلی فی‌نفسه بر موحد نمی‌افزاید اما به حکم مادح خورشید مداح خود است، شعور و بینش برگزارکنندگان این مجلس گرامی را نشان می‌دهد.

ایرنا عکسی شگفت از استاد شفیعی‌ کدکنی منتشر کرده است. شفیعی بر درگاه تالار فردوسی روی زمین نشست تا درمراسم تجلیل استاد موحد شرکت کرده باشد.

از استاد شفیعی شنیده بودم که استاد موحد یکی از ده دانه‌ درشت فرهنگ ایران معاصر است.

ایشان بر پیشانی یک مقاله خود که به موحد تقدیم کرده نوشت: شادی شیخی که خانقاه ندارد.

از دکتر موحد شنیدم که گفت شفیعی در کار خود نظیر ندارد. گفت بسیار شادم که شفیعی‌ کدکنی گفته من اگر وزیر بودم مقاله «بازخوانی پرونده اتحاد اسلام نادر» تو را در کتاب‌های درسی می‌گذاشتم تا همه فرزندان ایران آن را بخوانند.

مولانا می‌فرمود متحد جان‌های مردان خداست. زیرا بزرگی خود را در کوچک‌داشت دیگری نمی‌بینند.

آنقدر بزرگ هستند که بزرگی دیگران را مایه کوچکی خود نمی‌دانند…

درود بر محمدعلی موحد که آنقدر نازنین و نازنین و نازنین است که مثل شفیعی‌ کدکنی‌ مردی در صف‌النعال مجلس بزرگداشتش بر زمین می‌نشیند.

مراسم بزرگداشت محمدعلی موحد، مولاناشناس و شمس‌شناس روز سه شنبه ۲۷ آذر ماه در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم که با حضور غلامعلی حداد عادل، محمدرضا شفیعی کدکنی، حجت الله ایوبی و جمعی از اساتید ادبیات و علاقه‌مندان برگزارشد، از تمبر یادبود استاد محمدعلی موحد رونمایی شد و همچنین نشان یونسکو به استاد موحد تقدیم شد.

پایان پیام

کد خبر : 108980 ساعت خبر : 9:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=108980
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات