اعتراف دولت آمریکا به خسارت ۲۹۱میلیارد دلاری در اثر جهان‌گرمایی، نشانه چیست

اعتراف دولت آمریکا به خسارت ۲۹۱میلیارد دلاری در اثر جهان‌گرمایی، نشانه چیست

 پایگاه خبری گلونی؛ محمد درویش: جمعه گذشته – ۲۳ نوامبر برابر با ۲ آذر – کاخ سفید یک گزارش مهم در ۱۶۵۶ صفحه را منتشر کرد؛

گزارشی که ۳۰۰ پژوهشگر و ۱۳ موسسه معتبر در تهیه آن نقش داشتند و به دستور کنگره آمریکا تهیه شده بود. گزارشی که خشم و ناخشنودی علنی ترامپ را به دنبال داشت.

اما دولت او مجبور به انتشارش بود. با این وجود، کوشید زمان انتشارش را به روزی موکول کند که اغلب آمریکایی‌ها سرگرم حراج بزرگ سال موسوم به جمعه سیاه هستند تا بلکه محتوای این گزارش تکان‌دهنده در زیر خبرهای دیگر، مدفون شود.

گزارش دولت آمریکا

این گزارش می‌گوید: هیچ بخش از ایالات متحده از پیامدهای تغییر اقلیم در امان نخواهد ماند و افزایش دما پیامدهایی چون آتش‌سوزی جنگل‌ها، فروپاشی زیرساخت‌ها، بدتر شدن کیفیت هوا و نابودی محصولات کشاورزی را موجب شده و نیز، منجر به شیوع بیماری‌های بیشتری می‌شود.

در آلاسکا جوامع محلی ناچار خواهند بود تا به دلیل سیلاب‌ها و فرسایش ساحلی کوچ داده شوند. در پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده، آب شور، آب آشامیدنی را آلوده خواهد کرد؛

فصل آتش‌سوزی احتمالاً به جنوب شرق سرایت خواهد کرد. این گزارش همچنین به این نتیجه رسیده که گرمایش جهانی اقتصاد ایالات متحده را تا اواخر قرن ١٠٪؜ ضعیف‌تر می‌کند.

خسارت های وارد شده به اقتصاد آمریکا

کافی است دقت کنیم به رقم هنگفت خسارت‌های وارد‌شده به اقتصاد آمریکا در اثر تعلل این کشور در مقابله عملی با پیامدهای جهان‌گرمایی:

١۴١ میلیارد دلار هزینه مرگ و میر ناشی از بالا رفتن دما، ١١٨ میلیارد دلار نتیجه بالا آمدن سطح آب‌ها و ٣٢ میلیارد دلار تخریب زیرساخت‌ها تا سال ٢١٠٠.

این نتایج یک گوشمالی سخت برای پافشاری کابینه ترامپ است که ادعا دارد قوانین محیط‌زیستی به اشتغال ضربه می‌زنند و سدی برای رشد اقتصادی هستند.

از زمان به قدرت رسیدن، ترامپ قوانین محیط‌ زیستی در داخل را تکه تکه کرده و موجب تضعیف پیمان نامه‌های اقلیمی در خارج از کشور شده است.

تنها دو روز پیش از انتشار گزارش جدید، ترامپ در توئیتر خود نوشت: “سرمای مداوم و سخت می‌تواند همه رکوردهای ثبت شده را منفجر کند – و با تمسخر نوشته بود: از گرمایش جهانی چه خبر؟”

اعتراف دولت آمریکا

خواننده عزیز

دقت کنید که چگونه ترامپ از قرارداد ۱۱۰میلیارددلاری دولت متبوعش با عربستان دفاع می‌کند که توانسته یک‌میلیون شغل ایجاد کند و به همین دلیل از جنایت قتل فجیع خاشقجی می‌گذرد؛

اما اینک کارمندان دولتش به او هشدار داده‌اند که باید خود را آماده یک خسارت ۲۹۱ میلیارددلاری کند.

واقعاً متاسفم برای افردای در داخل و خارج از کشور که خود را متخصص محیط‌زیست می‌دانند و همچنان با بی‌شرمی هرچه تمام‌تر از عملکردهای دانالد ترامپ و دولت شیطانی‌اش دفاع می‌کنند.

به زودی با زبانی عریان‌تر آنها را افشا خواهم کرد.

پایان پیام

کد خبر : 107250 ساعت خبر : 5:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=107250
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات