برای توسعه استان لرستان باید پایمان را روی هوای نفس بگذاریم

برای توسعه استان لرستان باید پایمان را روی هوای نفس بگذاریم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، همایش رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان، زیرمجموعه سلسله همایش‌های گفتگو و توسعه در تاریخ دوشنبه ۱۹ آذر ماه ۹۷ واقع در اتاق بازرگانی کشور برگزار شد.

در این جلسه که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، مدیران استانی و فعالان اقتصادی و کشاورزی هنرمندان ورزشکاران و نخبگان استان حضور داشتند.

آیت‌الله میرعمادی نمانیده ولی‌فقیه در لرستان در این همایش گفت: رشد و پیشرفت استان، مرهون سه عامل عمده است. اول اراده قوی و انگیزه خالص. خلاصه اگر کسی به جایی رسید، با اراده قوی بود؛ چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی. اراده، خواستن، توانستن است.

اگر استان دیگری پیشرفت کرد، آن‌ها چیزی تافته جدابافته از ما نبودند، بلکه به قول یکی از عزیزان، پایین‌تر از ما بودند. بنابراین در درجه اول باید اراده را قوی و انگیزه را خالص کرد. انگیزه خالص چیست؟

برای توسعه استان لرستان باید پایمان را روی هوای نفس بگذاریم

سخنرانی آیت‌الله میرعمادی

دانلود کنید

انگیزه خالص این است که اگر طرحی، اگر پروژه‌ای، اگر مسیر توسعه‌ای توسط مخالف من عرضه می‌شود، من از آن حمایت کنم، آن وقت است که تحقق پیدا می‌کند، آن وقت است که عملی می‌شود، آن وقت است که پایمان را روی هوای نفس گذاشتیم و به منافع استانمان اندیشیدیم و دلمان برای مردممان سوخت؛ اراده و انگیزه خالص.

او افزود: ما باید بخواهیم، ما باید دنبال کنیم، ما باید حرکت کنیم. آن وقت شدنی نیست، بلکه بهتر و ارزشمندتر خواهد شد. عامل دوم؛ مسئله همدلی است، اتحاد است، اخوت است، برادری است، بکارگیری همه ظرفیت‌ها است، نفی ظرفیتی باعث عقب‌ماندگی است؛ چه بخواهید و چه نخواهید، این سنت الهی است، سنت الهی هم قابل تغییر نیست.

اگر ما عده‌ای را نفی کردیم و عده‌ای را خواستیم، بدانیم به اهدافمان نمی‌رسیم. این جمع، جمع ارزشمندی است.

این می‌تواند ثمر دهد، می‌تواند امیدی برای استان باشد و می‌تواند آینده استان را عوض کند.

ما اگر صحبتی از توسعه می‌کنیم، توسعه دانش‌بنیان را می‌خواهیم که توسعه دانش‌بنیان از سوی شما عزیزان امکان‌پذیر است. بنابراین بیایید با هم و در کنار هم، با اتحاد و با همدلی بتوانیم به جایی برسیم.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: ما در استان لرستان بحمدلله در بسیاری از جنبه‌ها وضعمان مطلوب است، بلکه بالاتر از مطلوب است.

ما یک هیئت علمی تشکیل دادیم از اساتید حوزه و دانشگاه که دو تا کار انجام دادند. یکی سند آمایش فرهنگی لرستان و دومین کار سند پیشرفت استان لرستان در ابعاد گوناگون است.

رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان
رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان

پایان پیام

کد خبر : 109250 ساعت خبر : 12:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=109250
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات