جنگل آمازون و نابودی یک میلیون زمین فوتبال

پایگاه خبری گلونی، معین بادپادر خبرها آمده است که جنگل زدایی در آمازون به بالاترین حد خود در ده سال گذشته رسیده است. (+) اصل این خبر چندان نگران‌کننده نیست. اتفاقا جای خوش خوشان هم دارد. چون نشان می‌دهد قبل از ده سال پیش، خیلی بیشتر از اینها جنگل‌خواری مد بود. لذا سیاستمداران برزیلی که الان به عنوان متهمان ردیف اول و دوم و سوم مطرح می‌شوند (و چه بسا ردیف چهارم یا پنجم) می‌توانند آمار خودشان را با دولت‌های قبل از ده سال پیش مقایسه و رسانه‌ای کنند تا خیال فعالان محیط زیست راحت شود.

مسئولان و سیاستمداران ما با اینکه هیچ ارتباطی به قطع جنگل و درخت در ایران ندارند، برای کاهش نگرانی به صورت خودجوش (البته خودجوش قانونی و خوب) از همین شیوه استفاده می‌کنند. حالا برای اینکه فکر نکنید بیش از حد هوای مسئولان را دارم، اعتراف می‌کنم که می‌توان ردیف‌های آخر متهمان جنگلخواری را به برخی مسئولان اختصاص داد که البته معمولا هم افراد شناخته شده‌ای در بینشان نیست.

جنگل آمازون ریه زمین است

اصلا از همین امروز هرکس حرفی زد، به او بگوییم آنها که این همه ادعایشان می‌شد، آمازون عزیز را نابود کردند. یعنی ریه زمین. حالا گیر داده‌اید به چهار تا سوراخ بینی؟ اصلا اگر آن ریه نباشد، این سوراخ بینی را برای چه کاری می‌خواهید استفاده کنید؟

اصلا همین درخت‌هاست که راه بینی را سد کرده است. شاید با بریدنشان کمی تنفس زمین راحت‌تر باشد.

شانسی که ما آوردیم

فقط عیب خبر این است که می‌ماند این حجم درختانی بریده‌اند. یعنی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون درخت در سال ۲۰۱۷ در آمازون غیب شده است! به بیان قابل فهم‌تر برای بنده، یک چیزی در حدود یک میلیون زمین فوتبال! بروید خدا را شکر کنید که شانس آوردیم این حجم از درخت را ما نداریم. وگرنه الان باید حرص و جوش بیشتری می‌خوردیم که شک نداریم قلبمان به این حجم نمی‌رسید. عزیزان برزیلی اگر به قبایل بومی در اعماق جنگل‌ها رسیدند، حداقل برای آنها هم یک سهمی قائل شوند. یادشان نرود. مثل ما.

پایان پیام

کد خبر : 107104 ساعت خبر : 11:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=107104
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات