رمان تکه از فیلیپ لانسون برنده جایزه جایزه‌های فرانسوی ۲۰۱۸ شد

جایزه جوایز فرانسه که به بهترین اثری از نگاه داوران تعلق می‌گیرد که یکی از جوایز مهم پاییز ادبی فرانسه را برنده شده باشد به فیلیپ لانسون، روزنامه‌نگار بازمانده از حملات تروریستی به مجله شارلی ابدو برای رمان تکه تعلق گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از سایت ایبنا هیات داوران جایزه جوایز فرانسوی ۲۰۱۸ برنده امسال این جایزه را فیلیپ لانسون، نویسنده و روزنامه‌نگار فرانسوی برای رمان تکه که از سوی انتشارات گالیمار منتشر شده بود معرفی کردند.

جایزه جوایز فرانسوی به اثری تعلق می‌گیرد که یکی از جوایز مهم پاییز ادبی فرانسه را که شامل جایزه آکادمی فرانسه، گنکور، رنودو، مدیسی، فمینا، دسامبر و انترالیته است برنده شده باشد.

فیلیپ لانسون که یکی از بازماندگان حادثه تروریستی مجله شارلی ابدو است در رمان تکه که پیش از این موفق شده بود جایزه فمینا را در بخش آثار فرانسوی دریافت کند، ماجرای حوادث حمله تروریستی به دفتر مجله شارلی ابدو در سال ۲۰۱۵ میلادی و اندوه خود را از دیدن این حادثه روایت می‌کند.

هیئت داوران این جایزه که در هتل موریس پاریس جمع شده بودند این رمان را برای «موضوع با اهمیت و ویژگی‌های ادبی» آن به عنوان برنده این جایزه از میان برندگان دیگر جوایز انتخاب کردند.

رمان برگزیده یکی از کتاب‌های پرفروش‌ سال ۲۰۱۸ در بازار کتاب فرانسه است که تا به حال بیش از ۱۶۰ هزار نسخه فروخته است.

جایزه جایزه‌های فرانسه (le prix des prix) که از سال ۲۰۱۱ راه اندازی شده، برای سومین بار به برنده جایزه فمینا تعلق می‌گیرد.

از برندگان سرشناس این جایزه در سال‌های پیش می‌توان از پاتریک دویل در سال ۲۰۱۲ و ماری داریوسک در سال ۲۰۱۳ یاد کرد.

سال گذشته الویه گز، نویسنده فرانسوی و برنده جایزه رنودو ۲۰۱۷، برای رمان «ناپدید شدن جوزف منگله» جایزه جایزه‌های فرانسه را از آن خود کرده بود.

پایان پیام

کد خبر : 108622 ساعت خبر : 2:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=108622
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات