زنگ زلزله در مدارس علمیه لرستان برگزار شد

زنگ زلزله در مدارس علمیه لرستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی: مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: زنگ زلزله در مدارس علمیه سراسر لرستان برگزار شد.

صارم رضایی اظهار کرد: زنگ زلزله و ایمنی در مدارس علمیه سطح لرستان با هدف آمادگی در برابر حوادث برگزار شد.

وی افزود: یکی از طیف‌های مهم و تاثیرگذار در هنگام حوادث طلاب هستند که همواره در حین حوادث یاری‌گر تیم‌های امدادرسان هستند که لزوم حفظ سلامت آن‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: در این مانور طلاب پیش از زنگ زلزله آموزش‌های لازم را توسط مربیان جمعیت هلال احمر فرا گرفتند و در هنگام مانور زلزله با هم تمرین کردند.

رضایی افزود: تعداد ۱۳ مدرسه علمیه در سطح استان وجود دارد که جمعیت هلال احمر لرستان طبق یک برنامه‌ریزی توصیه‌های امدادی را بین فراگیران آنها آموزش خواهد داد.

زنگ زلزله در مدارس علمیه لرستان برگزار شد

وی اهمیت آموزش‌های امدادی را مهم تلقی کرد و بیان داشت: حتی یک نفر آموزش‌های امدادی را فرا بگیرد در هنگام حوادث می‌تواند یاریگر بسیاری از مصدومان باشد.

در این مانور بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده و وقوع زلزله فرضی، شیوه پناهگیری صحیح، تخلیه و خروج اضطراری به شیوه صحیح از سوی دانش آموزان عملیاتی شد.

و مراحل مختلف مقابله با زلزله شامل پناه گرفتن, حمل و کمک به مصدومان و حفظ آرامش و خونسردی به دانش آموزان آموزش داده شد.

برگزاری این نوع مانورها کمک فراوانی خواهد کرد که در صورت بروز اتفاقات ناگوار مخصوصا در مدارس با ارزیابی صحیح نتایج و رفع مشکلات احتمالی که فقط در شرایط قرار گرفتن در محیط می‌تواند آن‌ها را شناسایی کند، در زمان زلزله، تلفات و خرابی‌ها به کمترین درصد خود برسد.

دانش‌آموزان نیز با بالا بردن اطلاعات خود می‌توانند در زمان بروز حوادت غیرمتقربه علاوه بر خود به خانواده نیز کمک شایانی کنند و به نوعی سفیر انتقال دانش حوزه بحران و مقابله با زلزله در خانواده باشند.

پایان پیام

کد خبر : 108766 ساعت خبر : 9:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=108766
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات