بهرام شاه محمدلو و نگاه او درباره ویژگی‌های قصه‌گوی خوب را بدانیم

بهرام شاه محمدلو تاکید کرد: برای برقراری ارتباط بهتر و بیشتر با نوجوانان باید مطابق روحیات، مسائل و مشکلات آنان قصه تالیف شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بهرام شاه محمدلو بازیگر و قصه‌گو معروف (آقای حکایتی)، در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای قصه گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت و گو با ایسنا منطقه گیلان، با بیان این که درصد قابل توجهی از قصه‌هایی که به صورت کتاب برای نوجوانان چاپ شده مناسب هستند، گفت نحوه تعریف قصه و اینکه یک قصه توسط چه کسی بیان می‌شود بسیار مهم است.

او سپس تصریح کرد: قصه‌گو می‌تواند یک قصه‌ فوق العاده را بد، یا یک قصه‌ بی‌محتوا را بسیار زیبا تعریف کند.

بهرام شاه محمدلو افزود: قصه‌گو باید بتواند مخاطب را بشناسد و قصه را متناسب با سن و سال و خصوصیات فرد انتخاب کند؛ تا تاثیرگذاری مثبت قصه بیشتر شود و احساس و عواطف شنونده را درگیر کند که مسئله‌ بسیار مهمی است.

وی خاطرنشان کرد: قصه باید مطابق با روحیات، مسائل و مشکلات، نقاط قوت و نقاط ضعف نوجوان تالیف شود تا بتوانیم ارتباط بهتر و بیشتری با نوجوان برقرار کنیم.

بهرام شاه محمدلو در بیست و پنج آذر ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد. شاه محمدلو که یکی از تشکیل دهندگان اولین گروه مرکز حرفه‌ای تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۵۰ بوده است، در سال ۱۳۵۲ تحصیلاتش را در رشته هنرهای نمایشی دانشکده هنرهای زیبا به پایان برده‌ است.

از آثار تلویزیونی وی می‌توان به مجموعه آقای حکایتی (کودک و نوجوان) و سریال گرگ‌ها در نقش هامون اشاره کرد.

از فعالیت‌های وی در تئاتر، می‌توان ایفای نقش در نمایش افرا در سال ۱۳۸۶ و شرکت در نمایش دو لیتر در دو لیتر صلح در سال ۱۳۹۱ را نام برد.

بهرام شاه محمدلو همسر راضیه برومند نویسنده و بازیگر تلویزیون وتئاتر است.

پایان پیام

کد خبر : 111910 ساعت خبر : 5:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=111910
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات