حسین محب اهری آقا معلم مهربان دهه شصتی‌ها درگذشت

حسین محب اهری بازیگر مهربان و آقا معلم ما دهه شصتی‌های گریزان از «درس شیرین ریاضی»، ساعت ۲ بامداد ۲۶ دی ماه ۱۳۹۷ درگذشت.

پایگاه خبری گلونی، سمیه باقری حسن‌کیاده:  حسین محب اهری بازیگر مهربان و آقا معلم ما دهه شصتی‌های گریزان از «درس شیرین ریاضی»، ساعت ۲ بامداد ۲۶ دی ماه ۱۳۹۷ به دلیل بیماری سرطان، عطای دنیا را به لقایش بخشید و به دیدار خالق مهربان شتافت.

"<yoastmark

ما دهه شصتی‌های خوشبخت (البته در مقایسه با نسل فعلی) یک آقا معلم داشتیم و یک مبصر چهارساله که انگشتان دستش را ۱۱تا می‌شمرد و استدلال منطقی هم برای این ۱۱تایی بودن می‌آورد؛ از همان دست استدلال‌ها که این روزها زیاد می‌شنویم.

آقا معلم و مبصر چهار ساله کلاس
آقا معلم و مبصر چهار ساله کلاس

آنقدر که مبصر چهار ساله بُرِش داشت آقا معلم که حسین محب اهری نقشش را بازی می‌کرد، نداشت؛ تا مبصر برجا نمی‌گفت محال بود کسی به بفرمائید آقا معلم توجه کند و بنشیند؛ از همان موقع و در همان کلاس کوچک هم هیچ‌چیز و هیچ‌کس سر جایش نبود!

ما «دلبندان» حسین محب اهری از درس ریاضی بیزار بودیم و او همه تلاشش این بود که بگوید ما درسی به نام ریاضی نداریم که «درس شیرین ریاضی» داریم؛ اما کو گوش شنوا!

بچه بودیم و نمی‌دانستیم که بعدها دو دو تای زندگی‌مان همیشه چهار نمی‌شود و هفتی که گروی هشت می‌شود دیگر هفت نیست، که صفری است بیچاره که فقط ادای هفت بودن در می‌آورد.

از حسین محب اهری بیشتر بدانیم

حسین محب اهری زادهٔ ۲۹ مهر ۱۳۳۰ در تهران، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما بود.

او لیسانس ادبیات فارسی را از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی در سال ۱۳۵۸ دریافت کرد و یک دوره آموزش بازیگری در کارگاه نمایش، زیر نظر آربی اوانسیان در سال ۱۳۵۴ دید.

حسین محب اهری بازی در سینما را از سال ۱۳۶۵ با ایفای نقش کوچکی در فیلم رابطه به کارگردانی پوران درخشنده آغاز کرد.

او همچنین از سال ۱۳۵۰ به عکاسی تجربی و ایفای نقش در تئاتر پرداخت.

محب اهری کار خبرنگاری را هم تجربه کرده است؛ او در دهه ۶۰ خبرنگار سینما و تئاتر خبرگزاری ایرنا بوده است.

"<yoastmark

کارنامه کاری حسین محب اهری

تعدادی از فیلم‌های سینمایی که آقا معلم در آن ایفای نقش داشتند:

۱۳۹۵ – سه بیگانه، ۱۳۹۴ – وقتی برگشتم…(قشنگ و فرنگ)، ۱۳۹۲ – ساکن طبقه وسط، ۱۳۹۱ – فرزند چهارم، ۱۳۹۰ – خوابم می‌آد، ۱۳۸۷ – بیداری،۱۳۸۷ – پسر آدم، دختر حوا، ۱۳۸۷ – وقتی همه خوابیم، ۱۳۸۳ – اسپاگتی در هشت دقیقه، ۱۳۷۴ – عروس کاغذی، ۱۳۷۳ – آقای شانس، ۱۳۷۳ – راه افتخار، ۱۳۷۳ – کاکادو، ۱۳۷۳ – روز واقعه، ۱۳۷۲ – روز فرشته، ۱۳۷۲ – من زمین را دوست دارم، ۱۳۷۲ – همسر، ۱۳۷۱ – خوش‌خیال، ۱۳۷۰ – اتل متل توتوله

حسین محب اهری در بیش از ۵۰ مجموعه تلویزیونی از جمله سربداران، مختارنامه، چاق و لاغر، تبریز در مه و … ایفای نقش کرد.

روحش شاد و سفرش بخیر!

پایان پیام

کد خبر : 111852 ساعت خبر : 12:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=111852
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات