ساعت مرگ کتابی است برای نوجوانان علاقه‌مند به ژانر کارآگاهی

کتاب ساعت مرگ نوشته فرانکلین دیکسون می‌تواند برای نوجوانان علاقه‌مند به ژانر کارآگاهی و پلیسی حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایبنا، کشف رازها و معماهای مختلف همیشه از موضوعاتی است که توجه هرکسی را به خود جلب می‌کند.

ساعت مرگ یازدهمین جلد از مجموعه «پسران هاردی» است که به قلم فرانکلین دیکسون از سوی انتشارات محراب قلم منتشر شده است و می‌تواند برای نوجوانان علاقه‌مند به ژانر کارآگاهی و پلیسی حرفی برای گفتن داشته باشد.

مجموعه «پسران هاردی» از پرفروش‌ترین مجموعه‌های پلیسی برای نوجوانان است که با نام مستعار فرانکلین دبلیو. دیکسون به عنوان نویسنده منتشر شده است.

خالق اصلی این عنوان چارلزلسلی مک فارلین (۱۹۰۲-۱۹۷۷) است که تعداد زیادی از عنوان‌های این مجموعه را نوشته است.

۳۸ عنوان اول این مجموعه بعدها ازسوی هریت اس.آدامز بازنویسی و تغییراتی در آن‌ها داده شده است.

فرانکلین دیکسون در این مجموعه داستان دو پسر نوجوان به نام‌های فرانک و جو هاردی، پسران کارآگاه معروف، فنتون هاردی، را بیان می‌کند که ناخواسته درگیر ماجرایی می‌شوند که آن‌ها را وارد دنیای کارآگاهی می‌کند.

به تدریج علاقه زیادی به کشف رازها و معماها پیدا می‌کنند و سعی می‌کنند با کمک پدرشان سر از رازهایی که پیش رویشان قرار می‌گیرد، دربیاورند.

در یازدهمین جلد این مجموعه، فرانک و جو هاردی که تاکنون چندین معمای جنایی را با موفقیت حل کرده‌اند، این بار می‌خواهند راز نامه‌های تهدیدآمیزی را که خطاب به آقای دال ریمپل نوشته می‌شود، کشف کنند و در این میان اشخاص دیگری که در داستان به آن‌ها شده است، در کشف معما و پیدا کردن سرنخ‌ها به آن‌ها کمک می‌کنند.

اما در حل این پرونده، سرعت عمل و دقت، بی‌نهایت اهمیت دارد، چون هیچ کسی نمی‌داند ساعت مرگ آقای دال ریمپل کی فرا می‌رسد.

داستان این کتاب در ۲۰ فصل کوتاه به هم پیوسته روایت شده و کوتاهی فصل‌ها و شروع خوب و هیجان‌انگیز هرفصل‌ سبب می‌شود مخاطب نوجوان از خواندن کتاب خسته نشود و با علاقه بیشتری داستان را دنبال کند.

مثلا در آغاز فصل شانزدهم می‌خوانیم: «چت آب دهانش را قورت داد و گفت: «یکی … یکی او را اسیر کرده!» سپس در حالی که او و جونور چراغ قوه را روی مرد تابانده بودند، فرانک وارد اتومبیل شد و طناب‌های اسیر نالان را باز کرد. مرد آهسته و به زحمت بیرون آمد و لباس‌های چروک شده‌اش را صاف کرد.

او همان جوانی بود که نیم تنه راه راه آبی پوشیده بود و پسرها هنگام تعقیب مردی که گوش ایستاده بود، با او روبه‌رو شده بودند. در این لحظه مرد به جای آنکه از نجات خود خوشحال باشد با خشم به پسرها خیره شد.»

ساعت مرگ نوشته فرانکلین دیکسون
ساعت مرگ نوشته فرانکلین دیکسون

نکته دیگری که در این کتاب حائز اهمیت است، ترجمه روان پروین علی‌پور، از نویسندگان و مترجمان باسابقه ادبیات کودک و نوجوان است که انسان را به خواندن کتاب تشویق می‌کند.

علی‌پور کارشناس ارشد روان‌شناسی است و به دلیل علاقه‌اش به ادبیات، سال‌ها به عنوان دبیر ادبیات به بچه‌ها تدریس کرده و این مساله سبب آشنایی و تسلط او نسبت به فضای ذهنی و دنیای نوجوان امروز شده است.

تا به حال بیش از ۹۰ کتاب تالیفی و ترجمه از او منتشر شده و افتخاراتی مانند نویسنده برگزیده شانزدهمین دوره کتاب فصل در بخش کودک و نوجوان، برنده دیپلم افتخار IBBY، جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزیده شورای کتاب کودک، مجلات سروش نوجوان و سلام بچه‌ها را در کارنامه‌اش دارد.

انتشارات محراب قلم، کتاب ساعت مرگ را با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار ریال منتشر کرده است.
پایان پیام

کد خبر : 111178 ساعت خبر : 5:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=111178
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات