شب محمد درویش سوم بهمن ماه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود

شب محمد درویش سوم بهمن ماه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد درویش، متولد ۴ بهمن ۱۳۴۴ در تهران است. بیش از سه‌دهه از کاویدنِ طبیعت ایران توسط او می‌گذرد؛ در این مدت بیشتر از هر کنشگری در حوزه محیط‌زیست محتوا تولید کرده و به صورت کتاب یا در روزنامه‌ها، مجلات تخصصی، رادیو، تلویزیون، سینما و تارنمای مهاربیابان‌زایی منتشر کرده است.

تارنمایی که یکبار در سال ۲۰۰۹ و بار دیگر در سال ۲۰۱۳ در اجلاس جهانی رسانه‌ها در بن جمهوری فدرال آلمان، به‌ترتیب رتبه سوم و اول را در بین همه تارنماهای محیط‌زیستی به خود اختصاص داد.

او گرچه عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور و دبیر سیاست محیط‌زیست در مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری است و در کابینه نخست حسن روحانی در سمت مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست خدمت کرده است، اما شهرتش بیشتر به دلیل تبحرش در ارایه موضوعات پیچیده محیط‌زیستی به زبان ساده، موثر و جذاب و نیز شجاعتش در بیان دردها است؛ به نحوی که مخاطب عام را با خود همراه می‌کند.

و این بزرگ‌ترین سرمایه درویش است؛ مردی که شبانه‌روز برای اعتلای طبیعت وطنی که دوستش دارد می‌کوشد و به قول خودش:

آمده است تا بر ستاره‌های وطن بیافزاید، حتی اگر در این راه بی‌ستاره شود…

در شب محمد درویش، اساتیدی چون عبدالحسین وهابزاده: نویسنده و مترجم کتاب‌های مطرح محیط‌زیستی و بنیانگذار مدارس طبیعت در ایران؛ استاد غلامرضا کاظمی دینان: رییس انجمن روابط عمومی ایران و مشاور رییس‌کل بانک مرکزی، دکتر حسین آخانی: گیاهشناس و استاد تمام دانشگاه تهران، دکتر محمد فاضلی: استاد دانشگاه، جامعه‌شناس، مشاور وزیر نیرو و رییس مرکز امور اجتماعی آب و انرژی، دکتر کاوه فرهادی: یک فیلسوف شاعر و دانش‌آموخته مدیریت و کامپیوتر که از نخستین منتقدان جدی مکتب نوسازی در ایران است و علی دهباشی، سخنرانی خواهند کرد.

شب محمد درویش چهارشنبه سوم بهمن ساعت پنج بعد از ظهر در خانه اندیشمندان علوم انسانی خیابان نجات الهی. چهارراه ورشو . تالار فردوسی برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 112331 ساعت خبر : 7:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=112331
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات