نکوداشت آقای بازیگر در در افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود

نکوداشت آقای بازیگر در در افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود. برای دانستن جزئیات این خبر کافی است مطلب زیر را مطالعه کنید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از ایسنا: نکوداشت آقای بازیگر سینمای ایران عزت‌الله انتظامی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد.

روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد:

سینمای ایران در سال ۱۳۹۷ با آقای بازیگر وداع کرد؛ هنرمندی که بازی‌های تاثیرگذارش در فیلم‌هایی چون «گاو»، «حاجی واشنگتن» و «اجاره‌نشین‌ها» تا «هامون» و «بانو» و در سال‌های اخیر «مینای شهر خاموش» و «راه آبی ابریشم» همچنان ماندگار است.

در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به یاد این هنرمند فقید مراسم نکوداشتی برپا خواهد شد.

انتظامی چهار بار برای بازی در فیلم‌های «گاوخونی»، «خانه‌ای روی آب»، «روز فرشته» و «گراند سینما»  موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر شد و همچنین بازی او در «ناصرالدین شاه آکتور سینما» و «خانه خلوت» شایسته تقدیر شناخته شد.

او در سه دوره از جشنواره فیلم فجر داور بود.

همچنین بزرگداشت ابراهیم حقیقی، عزیزاله حمیدنژاد، خسرو خسروشاهی، عباس گنجوی و فاطمه معتمدآریا، پنج سینماگر سرشناس در مراسم افتتاحیه جشنواره برگزار می‌شود.

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دهم تا بیست و دوم بهمن ماه برگزار می‌شود.

عزت‌الله انتظامی در ۳۱ خرداد ۱۳۰۳ در محله‌ی سنگلج تهران متولد شد. او بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، مشهور به «آقای بازیگر» سینمای ایران بود.

وی پس از گذراندن دوره تحصیلات مقدماتی، وارد هنرستان صنعتی تهران شد و در رشته برق به تحصیل پرداخت.

در سال ۱۳۲۶ وارد عرصه هنر گردید و با اندک دست مایه‌های هنر نمایش و تئاتر به آلمان سفر کرد و در شهر هانوفر وارد یک مدرسه شبانه آموزش سینما و تئاتر گردید.

شاید برایتان جالب باشد که انتظامی نخستین بازیگر ایرانی بود که از یک جشنواره بین‌المللی جایزه گرفت.

وی در سال ۱۳۸۲ به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران انتخاب شد.

عزت‌ سینمای ایران به تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ در همان شهر محل تولد خود درگذشت.

پایان پیام

کد خبر : 111982 ساعت خبر : 1:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=111982
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات